De klant heeft altijd gelijk! In 2022 verwacht de klant een gemakkelijke, handige en aangename winkelervaring en dàt is omnichannel-distributie.
Hierbij biedt u uw klanten de mogelijkheid om via een kanaal naar hun keuze rechtstreeks contact met u op te nemen, aankopen te doen en bestellingen te ontvangen. Dit maakt aankopen niet alleen overzichtelijker voor de klant, maar het versterkt ook de merkloyaliteit. Als u het aankoopproces gemakkelijk maakt, is de kans groter dat klanten terugkomen voor een volgende aankoop.
Wanneer al uw interne processen en gegevensopslagplaatsen niet met elkaar zijn verbonden, verliest u essentiële informatie en kunt u niet hopen dat u de orders van klanten efficiënt kunt afhandelen, ongeacht het kanaal. Dat frustreert uiteindelijk uw klanten en kost u tijd en geld.
Het hele punt van het implementeren van een omnichannel strategie is dus om de klanttevredenheid te verbeteren en tegelijkertijd de distributie en kosten efficiënter te maken. Om dit te bereiken, moet u alle aspecten van uw distributieactiviteiten met één bedrijfsoplossing verbinden, zodat u één overzicht krijgt van alle voorraden, transportopties, bestellingen, interacties met klanten en leveringen.
Bekijk zeker eens onze sectorpagina over software en IT voor groothandels en distributie.