3 methoden om Dynamics NAV up te graden naar Business Central met elkaar vergeleken.
NAV of Navision upgraden naar diens opvolger Microsoft Dynamics 365 Business Central kan op 3 manieren. In dit e-book vergelijken we de 3 verschillende methoden, we delen onze best practices gebaseerd op meer dan 100 upgrades en geven je inzicht in de factoren die de kostprijs van een upgrade beïnvloeden en hoe die kostprijs zo laag mogelijk te houden.

Hoofdstukken in dit e-book
- Tijd om te upgraden!
- 8 redenen om de stap te zetten
- Wat is het verschil tussen Microsoft Dynamics Business Central en Dynamics NAV of Navision?
- 3 methoden om up te graden vergeleken
- Vervolgstappen om je upgrade-traject te starten
De bedrijfsrisico’s rond je oude NAV of Navision zijn niet meer te negeren.
Tot voor kort kon je een berekend risico nemen met je oude versie van NAV. Vandaag zijn er 5 doorslaggevende redenen waarom je het niet meer op de lange baan mag schuiven.
1
2
Binnenkort kan je zelfs bij Microsoft niet meer terecht voor Extended Support voor Dynamics NAV.
De eisen inzake Europese NIS2 cybersecurity regelgeving zijn nauwelijks nog in te wilgen met een on-premise Dynamics NAV-versie.
3
4
Compliancy ten opzichten van wettelijke verplichtingen van overheidswege (denk aan digitale facturatie of Peppol en binnenkort ESG-rapportering) worden steeds minder rendabel in te bouwen in NAV of Navision en zijn dat wel in Business Central.
NAV of Navision heeft geen ingebouwde AI-mogelijkheden. Bedrijven zonder AI in het ERP zullen het lastig krijgen te concurreren met bedrijven die deze innovatie wél inzetten.
5
NAV of Navision-experts worden schaars. Kleinere Dynamics-partners hebben het steeds moeilijker om klanten die om NAV-kennis vragen te bedienen.