• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen
    • Applicaties
      • Collaboration
      • Boekhouding
      • ERP
      • CRM
      • Rapportering
      • Document Management
      • Apps
    • Modern Workplace
      • Security
      • Datacenter
      • Netwerken
      • Hardware
      • Telefonie
      • Digitale receptie
    • E-business
      • Sana Commerce Cloud voor Dynamics 365
      • Natch E-business Platforms
      • Perfion PIM
      • Custom Solutions
      • Digitale strategie
      • Digital Performance begeleiding
  • Services
    • Managed Services
    • Helpdesk en support
    • Opleidingen
    • Consultancy en projecten
    • Audit
  • Sectoren
  • Jobs
    • Curieus naar Business & Technologie?
    • Vacatures
  • Bedrijf
    • Nieuws
    • Events
    • Over ESC
    • Partners
    • Contact
Support

Heel Belgium Employer Branding Case

Workshop-gebaseerde Dynamics CRM implementatie bij Heel Belgium

Harvey Moeniralam studeerde af als professionele bachelor ICT & Business en heeft tijdens zijn loopbaan veel ervaring opgedaan in diverse sectoren zoals bank en verzekeringen, overheid, maritieme industrie, automotive, productie, etc… Harvey werd ingeschakeld in verschillende ICT functies: Systeem/Netwerkbeheer, IT Inkoop, CMDB-beheer, On-Site Support, Licentiebeheer en Functioneel Applicatiebeheer. Uiteindelijk besloot hij zich te specialiseren in wat hem het meest lag en zo werd hij consultant Microsoft Dynamics 365 CRM. In 2017 kwam Harvey bij ESC werken in de rol van Senior Consultant. Samen met zijn teamleden heeft hij intussen vele mooie projecten kunnen realiseren op het vlak van Microsoft Dynamics. Ook verwierf hij veel kennis rond andere  platformen en technologieën.

Eén van de vele successtories van het ESC Dynamics CRM team is zeker het implementatieproject bij Heel Belgium. Bij Heel Belgium werd in overleg gekozen voor een workshop-gebaseerde aanpak. “In workshops werk je , in dit project ongeveer 2 dagen per week, stapsgewijs topics uit, die je meteen kan testen, valideren en waar nodig, bijsturen. De klant krijgt zo ook een veel duidelijker beeld hoe bepaalde oplossingen voor business requirements zich effectief vertalen in het gebruik van de applicatie. Zo kun je sneller en efficiënter bouwen en zijn medewerkers sneller mee in het verhaal, omdat ze stapsgewijs dingen bijleren, in plaats van één grote testronde en training op het eind. 

Het goede aan deze aanpak is het dynamische aspect ervan. Niets staat volledig in steen geschreven, waardoor je extra flexibiliteit creëert om, indien nodig, zaken op een andere manier uit te werken en door de betrokkenheid van de (key)users, kun je gelijk een validatie krijgen dat de gekozen oplossing zou aansluiten bij de manier van werken voor hun specifieke noden binnen het bedrijf.”

Voorwaarde voor een dergelijke aanpak is een grote betrokkenheid van de key-users en een goede projectopvolging, niet enkel bij ESC maar ook aan de kant van de klant. Dit vereist vele validatiemomenten en tussentijdse statusmeetings om een goede high level view te bewaken (waar staan we in het project). Uiteindelijk werden door Harvey de volgende oplossingen bij Heel Belgium geïmplementeerd: Dynamics 365 for Sales, Dynamics 365 for Marketing, Resco Mobile CRM, Microsoft Forms Pro en Microsoft Power Automate (Flow). Andere teamleden namen dan weer wat maatwerk voor hun rekening, zoals een SAP-connector en een kortingsberekeningsmodule voor order intakes.

In de filosofie van #oneesc heeft Harvey’s team nauw samengewerkt met andere ESC-collega’s voor Microsoft Power BI rapportage. “De topics werden in overleg met de klant opgedeeld volgens volgorde van implementatie. We begonnen met stamdata en de Salesflow, waarna er werd gekeken naar de UX en de maatwerkontwikkeling rondom de order intakes. Hierna werden er zaken verrijkt rondom het vastleggen van data rondom Sales visits en de KPI-rapportage(s).

Nadien werd er aandacht besteedt aan het Marketing luik voor de meest dringende zaken die nodig waren in deze fase van het project (nieuwsbrieven en evenementbeheer).”

“Ik heb mezelf, door bepaalde designkeuzes, gedwongen om me te verdiepen in bepaalde technologieën, waar ik nog niet al te veel kennis over had opgedaan. Dit houdt het werk natuurlijk ook uitdagend en de mate van diepgang bepaal je zelf.” legt Harvey uit. “Ik heb me verdiept in oplossingen en technologieën, waarvan ik heb bepaald dat deze het best zouden aansluiten op de noden van de klant, en dit eerst uitgewerkt in een proof of concept. Na validatie door de klant hebben we er gezamenlijk voor gekozen om dit op dergelijke manier te implementeren.”

“Na succesvolle oplevering van dit project werd nog maar eens duidelijk dat iedere klant op z’n eigen manier werkt. Geen project is hetzelfde: ook al draait alles achterliggend op hetzelfde platform, de uiteindelijke omgeving zal volkomen klant specifiek zijn. Het is daarom zeer belangrijk deze nuances goed te documenteren, zodat dit bij overdracht (naar bv. support) ook duidelijk staat beschreven voor andere collega’s.”

Til je bedrijf naar een hoger niveau

Weerhouden je bestaande IT-systemen je van groeien? Zet vandaag de eerste stap.

Aan de slag

Footer

Contacteer ons

  • info@esc.be
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Support pagina
  • Stuur ons een bericht
  • Oplossingen
  • Applicaties
  • Modern Workplace
  • Services
  • Sectoren
  • Jobs

Top reads

  • Is e-commerce in de maakindustrie een positieve klantervaring?
  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • linkedin
  • youtube

©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden