E-book: Hierom heb je een e-business-manager nodig​

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Een e-business manager is een must. En wel hierom:

    Een uit de kluiten gewassen e-commerce die geïntegreerd is met een ERP-oplossing zoals SAP, Dynamics AX, Oracle of bijvoorbeeld People Soft kost je al snel een investering van 100.000 euro. Vergeet bovendien de jaarlijkse aanpassingen, uitbreidingen en optimalisaties niet die het rendement moeten verhogen of op peil houden.

    De snelste manier om een dergelijk e-commerce- of e-business-investering rendabel te maken, is een persoon of een team de verantwoordelijkheid, middelen en tijd te geven om er een succes van te maken. Zonder manager valt de e-commerce tussen de verantwoordelijkheden van anderen zoals je marketingmanager, operations manager, IT-manager en bijvoorbeeld CFO.

    Zonder aansprakelijke eigenaar evolueert de e-business niet snel genoeg, worden kansen niet ten volle benut en zal het nooit iemands topprioriteit zijn.

    Wat doet een e-business verantwoordelijke dan zoal? Dat lees je in ons e-book

    Wat kom je te weten? ​

    Inhoud

    • Waarom je een e-business-manager nodig hebt
    • De dagelijkse taken:
      • Traffic Building: bezoekers naar je site trekken
      • Customer service & bezoekersbehoeften in kaart brengen
      • Product Information management (PIM) & artikelbeheer
      • Content Management
      • KPI rapportering & webstatistiek- analyse
      • E-roadmap & advies bij organisatorische vraagstukken
      • Links met externe platformen onderhouden
    • Van e-business-manager tot Chief Digital Officer
    • Over ESC