De vaakst voorkomende fout bij het opstarten van een webshop, een online dealer platform of een e-business project is de ‘Build it and they will come’-gedachte. Je mag nog zo een krachtig platform hebben, als je het niet benadert als hoeksteen van je bedrijfsstrategie, zal het nooit zijn volle potentieel bereiken en de verwachte return creëren. Wij helpen je in 4 eenvoudige stappen een uitvoerbare digitale strategie op te zetten.
Onze 4 stappen voor een concrete ‘Digital Strategy’ voor je e-business projecten
No-nonsense managementworkshop
Samen met je management-team organiseren we een brainstormsessie.
Enerzijds aligneren we snel alle leden uit je managementteam rond e-business, mobile en social. Anderzijds krijgen we zo een beeld van de digitale noden en visies van je verschillende afdelingen. We gebruiken hiervoor tools zoals het Business Model Canvas, SWOT en DEPEST.
Markt- en gebruikersonderzoek
Om succesvolle digitale initiatieven te lanceren is het wenselijk eerst polshoogte te nemen van de gebruikers hun ‘e-readyness‘ en verwachtingen.
Samen met onze gespecialiseerde research-partners bieden we expertise in kwalitatieve en kwantitatieve diagnostische research voor een snelle en objectieve evaluatie van de bereidheid van je klant of gebruikers tegenover digitalisering.
Digital Balanced Scorecard
Alle input uit de workshop verwerken we tot een middellangetermijnstrategie. Inclusief missie, doelstellingen en succesfactoren.
Die gieten we in onze Digital Strategy Map, dat is een balanced scorecard met enkele voorwaarden voor digitaal succes in 4 domeinen: je klanten, je organisatie, de financiële kant en technologisch perspectief.
Business Cases
Op basis van de uitgewerkte digitale strategie ontwikkelen we enkele concrete concepten.
E-commerce, mobile apps, e-business platformen, content-websites, point-of-sales apps, … We faseren de relevante concepten, tonen waar ze elkaar versterken en wat je er voor nodig hebt. Eventueel met indicatie van doorlooptijd en budgetgrootorde.