Retailers in de drankensector besteden hun tijd het liefst aan klanten, maar helaas gaat er heel wat kostbare tijd verloren aan administratief werk. De uitdagingen die daarbij komen kijken beschreven we al in onze vorige blog. Maar hoe pak je die problemen dan aan? Met bedrijfssoftware specifiek ontwikkeld voor de drankensector en dus jouw noden, zoals Drinkmaster 365, kom je al een heel eind. We geven je graag volgende 8 voordelen mee die Drinkmaster 365 kan bieden:
Voordeel 1: Alle administratie op één plek
Drinkmaster 365 is online bedrijfssoftware voor de drankensector, waarin alle leveranciers opgenomen zijn met actuele prijzen om bestellingen te doen. Handig is het bijvoorbeeld dat afbeeldingen van het assortiment zijn opgenomen om foute bestellingen te voorkomen, maar ook dat je marges per product kan zien en omzetgegevens per jaar of kalendermaand.
Voordeel 2: Volledig inzicht in voorraden
Met de Drinkmaster Delivery App, die op basis van Microsoft Power Apps gemaakt is, heb je altijd een goed inzicht in je voorraad, ook vanaf je smartphone. Daarnaast worden er statistieken per leverancier gegeven en kan je overzichtelijke dashboards gebruiken.
Voordeel 3: Overzichtelijke promoties
Bij het afrekenen aan de balie hoef je niet meer na te denken over lopende promoties. Op basis van hetgeen besteld wordt door de klant, wordt de promotie automatisch verwerkt in het kassasysteem. In dit geval voegen we de ‘Promotie module’ toe, zodat klanten bij een bepaald bedrag of aantal producten een korting krijgen of een gratis ‘extra’ ontvangen.
Voordeel 4: Geen gedoe meer rondom accijnzen en leeggoed
De afdracht van accijnzen? Ook dat gebeurt automatisch, rekening houdend met de desbetreffende wetgeving van een land. Overzichten hoef je niet te printen, maar worden vanzelf terugbezorgd aan de desbetreffende overheidsinstelling. Drinkmaster 365 waarschuwt je ook op tijd met statistieken rondom leeggoed, zodat je niet geconfronteerd wordt met hoge openstaande bedragen.
Voordeel 5: Altijd en overal inzicht
Drinkmaster 365 is een cloudoplossing die je via een app op je smartphone altijd bij je draagt, zodat je zelfs tijdens je vakantie weet of je waarnemer goede zaken doet.
Voordeel 6: De Cross Selling module
Voor drankenhandelaren die ook feesten en evenementen faciliteren is er een geavanceerde ‘Cross Selling Module’. Bestelt er een klant enkele dozen wijn voor 40 personen, dan krijgt die er onmiddellijk ook het juiste aantal en model van glazen bij. Drinkmaster 365 doet ook logische suggesties bij een bestelling, zodat je nooit kansen laat liggen en klanten tevreden de deur uit gaan.
Voordeel 7: Betere voorspellingen van consumentengedrag
Het systeem houdt bij wat het best verkopende artikel van de week is geweest, maar ook welk assortiment in een bepaalde periode van het jaar beter loopt dan het andere. Daardoor wordt consumentengedrag beter voorspelt en kan je een aantrekkelijk assortiment inkopen.
Voordeel 8: Nog betere klantervaringen
Tot slot kan je alle data die in Drinkmaster 365 aanwezig is natuurlijk ook gebruiken om een aantrekkelijk online bestelportal te voorzien. Dus ook voor digitale bestellingen ben je bij ons aan het juiste adres.
Wil je weten wat Drinkmaster 365 specifiek voor jou kan betekenen? Neem dan zeker contact op met onze experten.