Betere resultaten dankzij duurzame klantrelaties
Het CRM-systeem van Microsoft, Dynamics 365 Customer Engagement, is gericht op het verkoopproces en de ontwikkeling van klantrelaties. Centraliseer alles op één plek. Activeer je ‘Customer Data Platform’ en connecteer het met je ERP-systeem en andere databronnen.
Personaliseer je marketing met Microsoft CRM
Coördineer persoonlijke marketing- en communicatietrajecten op alle contactpunten om relaties te versterken en klanten te binden. Zet omnichannel campagnes op, meet hun effectiviteit en verhoog je ROMI.
Krachtige marketing features
Volg je klanten in realtime
Met Microsoft CRM coördineer je in realtime elk traject dat je klanten of prospects volgen. Op basis van hun interacties via e-mail, social media en je website ontdek je waar hun interesses liggen. Daarna kan je vlot een persoonlijk traject ontwikkelen en één-op-één met hen communiceren.
De marketing module laat je ook toe om dynamisch content te creeëren. Geen programeerkennis vereist, met de drag-and-drop editor maak je zelf zonder problemen je content.
En met de ingebouwde analytics zie je meteen waar je sterktes en zwaktes liggen.
Ontwikkel leads en accounts
Ontwikkel je trajecten op basis van klantenervaring met je kanalen. Elk van je teams dat in contact staat met klanten haalt haar informatie uit je CRM-systeem.
Zo verstuur je nieuwsbrieven, transactionele e-mails en andere meldingen vanuit deze software. Je kan ook met leadscores werken om de interesse van je klanten bij te houden.
Je plant ook vlot evenementen. Met het Microsoft CRM-systeem plan je uitnodigings- en herinneneringsmails in en hou je bij wie zich inschrijft.
Personaliseer klantenervaringen
Test je content. Via A/B-testing kan je je marketingcontent constant optimaliseren, gebaseerd op klantfeedback. Zo zet je ook meerdere variaties van je content in, gebaseerd op de voorkeuren van je klanten.
Stel KPI's voor je campagnes in en volg de resultaten op via dashboards, of connecties met PowerBi. Met Dynamics 365 Customer Insights vorm je klantinzichten om tot gerichte acties.
Ontwikkel een vertrouwensrelatie met je klanten
Via je CRM deel je een real-time klantendatabase met al Dynamics 365-applicaties. Je klantendata staat veilig in de Cloud en de juiste medewerkers hebben toegang tot de gegevens.
Voeg aangepaste kanalen toe met API's en externe invoegtoepassingen.
Speel in op campagnes op bedrijfs-, afdelings- of productniveau en behou je merkconsistentie.
Inclusief Dynamics 365 Copilot AI for Marketing
Inzichten in je klanten
Je CRM-systeem geeft je inzicht in wat je klanten doen. Welke producten nemen ze af? Wanneer was de laatste keer ze in contact kwamen met een sales-verantwoordelijke? Welke van je marketingcontent bekijken ze en is daar potentieel voor cross- of upselling?
Inzicht in je prospects & pipe
Nog belangrijker is weten wat je prospects doen. Zodra iemand zijn gegevens op je website achterlaat, wordt er een lead aangemaakt. Vanaf dan weet je hoe hij met jou in contact komt en waar hij naar zoekt. Je verkopers helpen hem doorheen het verkooptraject en de verkoopspipe!
Marketing automation
Connecteer je je Microsoft CRM-systeem met marketing automation software, dan krijgt je marketing team er een krachtige tool bij. Daarmee benader je je prospecten sneller, gepersonaliseerder en accurater. En jij leert hun interesses nog beter kennen!
Sterke dienst-na-verkoop
Bouw aan levenslange klantenrelaties door customer self-service portals, chatbots en AI te combineren met de creativiteit van je klantendienstmedewerkers. Zij gebruiken datzelfde CRM-systeem om alle tickets op te volgen en van de klant een echte koning te maken.
Digitaliseer je sales met Microsoft CRM
Ontdek hoe je de juiste prospects en nieuwe klanten vindt, je daarop focust en sneller deals sluit met Dynamics 365 Sales. Activeer de digitale verkoop en verkoopversnelling door je verkopers en salesmanagers deze krachtige tools in handen te geven.
Sterke salesmogelijkheden
Praat met prospects die er klaar voor zijn
Verkort de verkoopcyclus met één centrale plek voor al je leads, opportunities en sales interacties. Zo weet je de juiste klant te benaderen, gefocust te blijven en de productiviteit te maximaliseren.
Zet de juiste kanalen in, of het nu e-mail, telefoon, video-call, sms of een vergadering is. Je zet ze zo in gang vanuit CRM.
Bundel ook al je interne kennis van een prospect en zet een samenwerkingsplek op, bijvoorbeeld in Teams, om met je collega's de prospect te scoren!
Bouw sterke relaties op
Gebruik een uitgebreide tijdslijn van al jouw salestelefoontjes, mailtjes, vergaderingen maar ook van de marketing touchpoints die de prospect of klant met je heeft.
Koppel je Linkedin Sales Navigator aan je CRM en je krijgt nog meer zicht op wat jouw prospect wakker houdt. Daar kan jouw salesteam zeker mee aan de slag!
Houd relaties op het juiste spoor met een enkele score op basis van signalen uit Dynamics 365 en Microsoft 365 die de gezondheid en risico's van een relatie inzichtelijk maken. Je weet meteen wie aandacht nodig heeft en wie het goed stelt.
Werk naadloos samen in het salesteam
Verkopers en huns salesmanagers die nog niet samenwerken via Microsoft Teams die missen wat, maar dat wist je natuurlijk al! Wist je ook dat CRM inplugt op Teams en omgekeerd?
Een deal gewonnen? Dat verschijnt zo in het juiste Teams-kanaal als je dat wil. Met een collega een chatgesprek over een belangrijke klant aan je opportunity toevoegen in crm? Klik!
Bekijk deals, haal context op en reageer snel vanuit CRM in plaats van tal van excels. Zet acties in met één enkele klik en benut de ingebouwde productiviteit en samenwerkingsmogelijkheden.
Geef de productiviteit van je verkopers een boost
Minimaliseer routine-taken waar elke sales sowieso allergisch voor is. Ontvang suggesties om automatisch nieuwe records te maken – voor bijvoorbeeld contactpersonen, bijeenkomsten en taken. Zo versnel je je verkoop.
Gebruik een smartphone om notities in te spreken en de camera om visitekaartjes te scannen. Koppel een mailtje vanuit Outlook met een klik in crm (of zelfs zonder klik!). Blijf altijd en overal productief met de mobile apps die zijn geoptimaliseerd voor de dagelijkse routines van verkopers.
En aangezien marketing "de nieuwe sales is" (dat wil natuurlijk geen enkele verkoper geweten hebben) stem je marketing en sales perfect op elkaar af en kan je zelfs gaan automatiseren.
Salesmanagers: wrijf in jullie handen!
De pipeline en forecasts samenstellen zijn van cruciaal belang. En uiteraard zal ervaring en buikgevoel rond de pipe voor een stukje spelen. Maar laatje bijstaan door de flexibele prognoseoplossing die risico's en kansen laten zien vanuit CRM.
Benut de ingebouwde AI om prognoses van verkopers aan te vullen en bekijk de stroom van deals en trends. Gebruik interactieve dashboards en rapporten om prestaties bij te houden, datagestuurde beslissingen te nemen en effectiever te coachen.
Ook jouw specifieke verkoopflow of verkoopsproces is perfect op te zetten in CRM. Ontwerp een reeks activiteiten en koppel die aan leads en verkoopkansen die worden weergegeven in de werkwachtrij van een verkoper.
Inclusief Dynamics 365 Copilot AI for Sales
Microsoft CRM bij Partena Ziekenfonds
“Ons CRM-systeem moet die klantenwerving en retentie zoveel mogelijk faciliteren. Daar heeft ESC ons heel goed bij geholpen.”
CRM bij Steenbakkerij Vande Moortel
“We hebben een nieuwe marketingtool die gebruik maakt van de koppeling tussen ons ERP-pakket en ons Microsoft CRM-systeem”
Syntra Midden Vlaanderen & CRM
100 vaste medewerkers en meer dan 900 docenten werken op één centraal platform voor de volledige administratieve opvolging.
Verbeter je klantenservice
Bouw aan levenslange klantenrelaties door de Customer Service oplosing in Microsoft CRM die consistente, ‘connected’ ondersteuning levert via alle kanalen
Verfijnde customer service
Support via selfservice
Met Microsoft CRM zet je jezelf als thought leader in de markt. Met Community portals en je Knowledge Base deel je je kennis en marktinzichten.
Personaliseer je klantenservice
De software ondersteunt meerdere kanalen zodat de klantenervaring over verschillende communicatie tools dezelfde is.
Communiceer je via Facebook, WhatsApp, Twitter, of traditionele supportkanalen, het lukt allemaal vanuit de integrale desktop-oplossing voor werknemers.
Geef je team de juiste productiviteitstools
Je medewerkers vinden sneller antwoorden voor klantenvragen. De CRM-software suggereert zelf de juiste kennisartikels en cases die je nodig hebt om klantenvragen op te lossen. Je kan ook externe databronnen koppelen. Via de tabs kan je support team meerdere cases tegelijk beheren.
Je integreert Microsoft Teams in de applicaties, waardoor je support medewerkers meteen de juiste experten kunnen contacteren.
Gebruik praktische inzichten
De software evalueert je content en verbetert zo kennisbeheer en ondersteuning. Praktische inzichten bieden je een verbetered zicht op hoe je supportmedewerkers de KPI's van je organisatie beïnvloeden.
Met je CRM-systeem help je je marketingteam ook hun content te optimaliseren. Je ziet welke content je klanten zoeken die momenteel ontbreekt.
Connecteer IoT
Plaats je producten die verbonden zijn met het internet bij je klanten, dan hou je hun prestaties in real-time bij via je CRM-systeem.
Je medewerkers zijn meteen op de hoogte van de prestatie van Internet-of-Things geconnecteerde artikelen en kunnen zo proactief aan de slag.
Inclusief Dynamics 365 Copilot AI voor field & customer service
Vraag een CRM demo aan
Geïnteresseerd in de mogelijkheden van CRM of de combinatie met Touchdown (Dynamics 365 CE)? Vul het formulier in en onze experts nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een demo.