Je digitale strategie stopt niet bij de go-live van je e-commerce project. Je hebt dan wel een uniek
e-business platform, maar hoe transformeer je dat naar een volwaardige digitale tool?
Je platform lanceren en er daarna niet actief mee bezig zijn, is een verspilling van je beste digitale asset. ESC biedt een reeks services aan die ervoor zorgen dat nieuwe en bestaande klanten de weg naar je platform vinden. En blijven vinden.
We helpen je het meeste uit je e-business platform te halen!
Conversie-optimalisatie
We onderzoeken je platform om te zien waar klanten je website verlaten en hoe je dat kan voorkomen. We voorzien betere call-to-actions, technische tweaks of microcontent aanpassingen.
Web en App Analytics
Door je website of app te analyseren leer je je klanten kennen. We zetten de juiste analytics op, zodat je weet welke onderdelen goed scoren en welke niet, waar klanten toekomen en weggaan, … We helpen je die data te analyseren en interpreteren.
E-mail marketing
E-mail marketing is een belangrijk onderdeel van een succesvolle digitale strategie. Je houdt je klanten op de hoogte van nieuwe producten, wijzigingen en acties. Benader jouw klanten op een persoonlijke manier zodat ze enkel die informatie krijgen waar ze iets aan hebben.
SEO
Onze experten analyseren je website zowel technisch als inhoudelijk. We optimaliseren je pagina’s voor zoekmachines. Wetende dat zo’n 60% van alle kliks op de eerste drie zoekresultaten gebeurt, snap je meteen hoe belangrijk het is bovenaan de pagina te staan.
Contentmarketing
Goede contentmarketing zorgt ervoor dat je website meer is dan enkel een sales tool. Je wil dat klanten aan jou denken iedere keer ze met een probleem, vraag of nood zitten. Profileer jezelf als expert met een sterke kennis over jouw sector, door ze het antwoord te bieden op vragen en te helpen bij het kiezen van het juiste product of dienst.
Social media marketing
We helpen je om LinkedIn, Twitter, Facebook en andere sociale mediakanalen in te zetten om je boodschap tot bij de juiste mensen te brengen. We zoomen daarbij in op de professionals in jouw sector. Mensen die je met een e-mailcampagne of via traditionale reclame misschien niet zou bereiken.
Marketing automation
Met marketing automation bezorg je klanten en leads gepersonaliseerde informatie via geautomatiseerde workflows en triggers. Beter dan naar al je contacten dezelfde content uit te sturen, zorg je er dus voor dat een klant enkel ziet wat hij wil zien tijdens zijn reis doorheen de customer journey.
Digitale maturiteit verhogen
Je hele bedrijf, van receptionist tot chauffeur, moet mee op de digitale trein. Om succesvol aan e-business te doen moeten afdelingssilo’s doorbroken worden en ‘digital’ moet business as usual worden. Dat vraagt vaak nogal wat verandering van je medewerkers, maar ook daar kennen we alles van!