• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen
    • Applicaties
      • Collaboration
      • Boekhouding
      • ERP
      • CRM
      • Business Intelligence
      • Document Management
      • Apps
    • Modern Workplace
      • Security
      • Datacenter
      • Netwerken
      • Hardware
      • Telefonie
      • Digitale receptie
    • E-business
      • E-commerce & webshops bouwen
      • Online platformen en websites maken
      • Online portals en maatwerk ontwikkelen
      • Webapplicaties en mobiele apps bouwen
  • Services
    • Managed Services
    • Helpdesk en support
    • Opleidingen
    • Consultancy en projecten
    • Audit
  • Sectoren
  • Jobs
    • Curieus naar Business & Technologie?
    • Vacatures
  • Bedrijf
    • Nieuws
    • Events
    • Over ESC
    • Partners
    • Contact
Support Contacteer ons

Zorg met deze 3 features dat je e-commerce volgend jaar niet verouderd is

22 maart 2022

    Als je de afgelopen 2 jaar je e-commerce niet onder handen hebt genomen, heb je 10 jaar achterstand opgelopen. Stilstaan betekende nu écht keihard achteruitgaan. Uitdagingen op micro als macroniveau zorgden globaal voor heel wat verstoringen. Aanpassen om te overleven was de boodschap. Naast deze threats kwamen de verlopen jaren ook met een mooie opportuniteiten, de pandemie zorgde voor een grote opleving van de online aankopen. Het gaat het hier niet om kleine incrementele veranderingen, maar over significante verschuivingen binnen de e-commerce. Wij geven jullie 3 features hoe je ervoor kan zorgen dat jullie perfect inspelen op de verschuivingen binnen dit gebied. 

    👨‍🏫 Ontdek de 4 ruiters van de e-commerce apocalypse!

    Feature #1: Ken jouw data als de beste – en handel ernaar 

    Eén van de grootste voordelen van e-commerce is de mogelijkheid om data te verzamelen en inzichten te bekomen die op feiten gebaseerd zijn. Aan de hand van customer journey analytics kan je elk bezoek, interactie en transactie tracken en het consumentengedrag van je klanten analyseren. Zo kan de online customer journey worden geoptimaliseerd en vooral worden gepersonaliseerd. Je kan ook, met uiterste nauwkeurigheid, de effectiviteit van jouw marketingcampagnes evalueren en zo slimme beslissingen nemen over uw toekomstige uitgaven.  

    Het wordt nog interessanter wanneer je jouw e-commerce data gaat combineren met jouw ondernemingsdata. In de B2B-wereld, is het belangrijk om een 360° beeld van klanten te behouden door veelzijdige relaties en complexe buyer journeys. En met de post-pandemische verstoringen in de toeleveringsketens wordt het nog belangrijker om real-time zekerheid en duidelijkheid te bieden over voorraadniveaus en tijdschema’s voor herbevoorrading. Met investeringen in platforms voor klantgegevens, plus de integratie van ERP- en e-commercesystemen, wordt het mogelijk om klantrelaties naar een geheel nieuw niveau te tillen. 

    Feature #2: Maak jouw checkout slim en elegant 

    In de wereld van B2C e-commerce is de behoefte aan een snelle, vlotte, elegante checkout algemeen begrepen, het is bewezen dat optimalisatie van de checkout de conversies verhoogt met meer dan 35%.  

    In de commerciële wereld zijn de behoeften van kopers genuanceerder en is de behoefte aan support of de integratie van extra betaalmechanismen accurater. Ook zijn checkouts een ideale plek om de potentiële zorgen van B2B-buyers te verlichten door bijvoorbeeld geruststelling te bieden over het retourbeleid, of transparantie over belastinggegevens en verzending.  

    Ondertussen heeft de adoptie van portefeuille-gebaseerde oplossingen, zoals Amazon Pay en Apple Pay, 26% van de B2B-handelaren bereikt. Maar legacy betaalmechanismen zoals cheques en bankoverschrijvingen blijven van vitaal belang voor een meerderheid van de B2B-kopers. 

    Feature #3: Personaliseer! 

    Personalisering is een cruciaal instrument om klantenrelaties te onderhouden en uit te breiden. Door aanbevelingen aan te bieden, kunnen B2B-verkopers klanten kennis laten maken met aanvullende producten. Het aanbieden van productbundels maakt upselling eenvoudiger. En uit onderzoek van Sana Commerce blijkt dat de mogelijkheid om snel en gemakkelijk herhalingsaankopen te doen voor veel kopers noodzakelijk is.  

    Een andere manier om relaties te versterken, concurrerende prijsmatching te vergemakkelijken en uw beste prijzen te reserveren voor uw beste klanten is een gecontextualiseerde realtime prijsstelling. Zeker in het huidige klimaat, met de snelle toename van de inflatie.  

    Ook in het licht van verstoringen in de toeleveringsketen en grondstoffentekorten is personalisering een manier om klanten te wijzen op de voorraadniveaus van vaak gekochte artikelen (toevoegen van  urgentie bij aankoopbeslissingen), hen te informeren over schema’s voor het aanvullen van voorraden (aanmoedigen van termijnorders), rechtstreeks van de fabrikant afkomstige drop shipments aan te bieden (om de click-to-customer cyclus te versnellen), en houd een reservevoorraad van schaarse artikelen aan voor uw belangrijkste klanten. 

    Category iconBlog,  E-business,  Nieuws Tag icone-business,  e-commerce en webshop,  sana commerce

    Til je bedrijf naar een hoger niveau

    Weerhouden je bestaande IT-systemen je van groeien? Zet vandaag de eerste stap.

    Aan de slag

    Footer

    Contacteer ons

    • info@esc.be
    • +32 (0)9 329 93 06
    • Support pagina
    • Stuur ons een bericht
    • Oplossingen
    • Applicaties
    • Modern Workplace
    • Services
    • Sectoren
    • Jobs

    Top reads

    • Hoera, binnenkort verhuizen we!
    • 4 voordelen van BI in de zorg
    • ESC Holding neemt Net IT over
    • facebook
    • twitter
    • instagram
    • linkedin
    • youtube

    ©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden