• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen
    • Applicaties
      • Collaboration
      • Boekhouding
      • ERP systeem
      • CRM
      • Business Intelligence
      • Document Management
      • Apps
    • Modern Workplace
      • Security
      • Datacenter
      • Netwerken
      • Hardware
      • Telefonie
      • Digitale receptie
    • E-business
      • E-commerce & webshops bouwen
      • Online platformen en websites maken
      • Online portals en maatwerk ontwikkelen
      • Webapplicaties en mobiele apps bouwen
  • Services
    • Digital Strategy Sprint
    • Managed Services
    • Helpdesk en support
    • Opleidingen
    • Consultancy en projecten
    • Audit
  • Sectoren
  • Jobs
  • Bedrijf
    • Nieuws
    • Events
    • Over ESC
    • Partners
    • Contact
Support Contacteer ons

Bellen met Teams, intern en extern, zonder PBX

15 april 2021

    Teams is voor veel bedrijven en professionals de centrale plek waar samenwerken een evidentie is geworden. “Even bellen met Teams” is de tweede meest gebruikte zin, na “je staat op mute”! Kon je toch maar op dezelfde manier een telefoonnummer van een extern contact intoetsen in Teams of inkomende gsm- of vaste-lijn-oproepen ook in hierin ontvangen… wel… dat kan!

    Teams biedt namelijk PBX-mogelijkheden (Private Branch Exchange) en vervangt zo je oude telefooncentrale. In combinatie met directe routering via je bestaande telco beschik je over volledige belmogelijkheden binnen Office 365.

    👨‍🏫 Volg het 15-minuten-webinar: Bellen met Teams! Schrijf hier in.

    Zalig bellen met Teams, alleen maar Microsoft Teams!

    Of je nu je notebook of smartphone in de aanslag hebt, je kan er nu op telefonie-vlak alles mee wat je voorheen op je vast toestel of via je VOIP-software kon. Maar dan wel 10 keer handiger!

    • Collega’s op gsm bellen met een muisklik of vingertoets
    • Een groep of afdeling (bijvoorbeeld service-desk) bellen
    • Gemiste oproepen en voicemails beluisteren met een klik
    • Nummers uit je (Dynamics-) bedrijfssoftware opbellen
    • Doorverbinden, oproep in wacht zetten, groepsgesprekken maken
    • Je bel-historiek checken, die bovendien nu hetzelfde is op je smartphone als je pc

    Met een eenvoudig paar oortjes in je notebook, of met je superdeluxe noise cancelling boombastic hoofdtelefoon als dat meer je stijl is, heb je ook je handen vrij. Wil je toch nog liever een telefoontoestel? Geen probleem, er zijn heel wat telefoontoestellen op de markt die Teams-compatibel zijn. Als gebruiker kan je bovendien zelf ook een en ander instellen rond jouw Teams-telefonie-mogelijkheden zoals doorschakelen bij afwezigheid of hoelang het duurt voor een inkomend gesprek naar voice mail gaat. En dat is nog niets vergeleken met de mogelijkheden die jouw telefonie-verantwoordelijke heeft in het configureren van de “Teams als telefooncentrale”.

    Je VOIP telefonie beheren

    Jouw admin, of als je die niet echt hebt dan doen wij dat met plezier voor jou, krijgt spiksplinternieuw speelgoed om de PBX configuratie op te zetten en bij te sturen. Via handige pagina’s op admin.microsoft.com houdt hij alles onder controle. Hier kan geen andere VOIP-telefonie oplossing tegenop (Voice Over IP telefonie).

    bellen met teams mogelijkheden

    Dat kan gaan van heel eenvoudige zaken als keuzemenuutjes tot meer complexe zaken als cascade-opties, ingesproken berichten of text-to-speech antwoorden.

    Heb je toch nog een aantal analoge lijnen nodig, bijvoorbeeld om een deur te openen of de alarmtelefoon in je lift te bedienen dan kan je deze lijnen behouden en inpassen in het geheel. Onze  specialisten helpen je graag.

    Zonder al te technisch te worden verbinden je gebruikers via hun Teams client of smartphone met het centrale telefoonsysteem van Office 365 & Teams. Van daaruit wordt verbinding gelegd via direct routing naar de ‘Session Border Controller’ van je telecomprovider. Die staat op zijn beurt in contact met de eigenlijke lijnen en telco functies.

    Bellen met Teams contactkaart
    cijfertoetsblok bellen met teams
    doorschakelen en wacht
    sneltoetsen bellen met teams
    Gespreksgeschiedenis Teams
    Bellen vanuit Teams zoek
    voicemail bellen met teams

    Overstappen naar bellen met Teams is eenvoudig

    Goed begonnen is half gewonnen, we bereiden dus samen met jou eerst alles tot in de puntjes voor. Over welke nummers gaat het, welke groepen zijn er, wachtrijen, keuze-menu’s, toestellen, … en dat configureren we in Office 365 en Teams.

    We checken de techniek: is je netwerk ok? Heb je nog DECT of SIP toestellen? Zijn je licenties van Microsoft 365 (Office 365) ok? Wie is je huidige telco en kan hij overweg met Teams?

    Ondertussen bel jij nog even gewoon verder op je antieke telefooncentrale en je brengt je collega’s op de hoogte van de nakende switch.

    Dan pas zetten we je over! Op die manier ben je geen seconde onbereikbaar en kan je de voordelen gaan benutten van VOIP (Voice-over-IP) langs Teams.

    Ook nieuwsgierig wat bellen met Teams voor jou kan betekenen? Contacteer een van onze specialisten!

    Download het e-book “Terug naar kantoor post corona?”


    Category iconBlog,  Kenniscentrum,  Modern workplace,  Modern Workplace products,  Nieuws Tag iconmicrosoft 365,  Modern Workplace,  Teams

    Til je bedrijf naar een hoger niveau

    Weerhouden je bestaande IT-systemen je van groeien? Zet vandaag de eerste stap.

    Aan de slag

    Footer

    Contacteer ons

    • info@esc.be
    • +32 (0)9 329 93 06
    • Support pagina
    • Stuur ons een bericht
    • Oplossingen
    • Applicaties
    • Modern Workplace
    • Services
    • Sectoren
    • Jobs

    Top reads

    • ▶️ Wat is een firewall?
    • Hoera, binnenkort verhuizen we!
    • ▶️ Wat is DLP of data loss prevention?
    • facebook
    • twitter
    • instagram
    • linkedin
    • youtube

    ©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden