Ben jij actief in de wereld van e-commerce, dan heb je ongetwijfeld al gehoord van dit buzzword. Maar wat is het eigenlijk en waarom is het zo belangrijk voor jouw bedrijf? Unified commerce is een krachtige manier om de klantervaring via verschillende kanalen te verbeteren. Het is een manier om die naadloze ervaring te creëren waar jouw klanten naar op zoek zijn. Maak je klaar om je winkelwagentje te vullen met kennis, want dit zijn de drie pilaren van Unified Commerce: de Tech Stack, Product Offering en Kanalen.
Pilaar 1: Tech Stack – Front- en Backend Systemen Hand in Hand:
Stel je voor dat je een huis probeert te bouwen met alleen een hamer en een paar spijkers. Het zou een behoorlijk uitdagende taak zijn. Hetzelfde geldt voor e-commerce. Om een soepel functionerende online winkelervaring te creëren, moet je verschillende technologische systemen samenbrengen. Dit is waar de Tech Stack van Unified Commerce allemaal om draait.
De Tech Stack is een combinatie van front- en backend systemen die naadloos met elkaar samenwerken. Stel je voor dat je een klant bent die een nieuw paar schoenen wil kopen. Je komt op de website van een winkel, voegt het gewenste paar toe aan je winkelwagentje en gaat naar de kassa. Dankzij Unified Commerce werken het voorraadsysteem, de betaalprovider en de verzenddienst samen om ervoor te zorgen dat jouw bestelling soepel wordt verwerkt en snel bij jou wordt afgeleverd. Het is als een goed geoliede machine die achter de schermen draait, zodat de klant een probleemloze ervaring heeft.
🌞 Summer of Commerce 🛒
School je deze zomer bij met onze boeiende artikels, video’s, CEO-interviews en cases over e-commerce.
Check de knowledge base vandaag nog!
Pilaar 2: Product Offering – Een Feest in de Winkelwagen:
Stel je voor dat je een geweldige barbecue wilt organiseren voor je vrienden. Je gaat naar de supermarkt, maar tot je verbazing hebben ze enkel tofu-burgers en zuurkool. Hoewel er niets mis is met tofu-burgers en zuurkool, wil je gewoon meer keuzes hebben. Hetzelfde geldt voor e-commerce. Klanten willen meerdere keuzes hebben, ze willen een feest in hun winkelwagen kunnen organiseren.
Dit is waar de tweede pilaar van Unified Commerce, product offering, een rol speelt. Het draait allemaal om het hebben van een gevarieerd assortiment dat aansluit bij de behoeften en wensen van jouw klanten. De klanten van een online elektronicawinkel willen niet alleen de nieuwste smartphones, maar ook accessoires, opladers, beschermhoezen en nog veel meer. Unified Commerce stelt je in staat om al deze producten naadloos in één winkel te presenteren, zodat je klanten hun winkelwagen kunnen vullen met alles wat ze nodig hebben.
Pilaar 3: Channels – Unified commerce over verschillende kanalen:
Klanten willen demogelijkheid hebben om te winkelen waar en wanneer ze maar willen, zonder beperkingen. Dat is waar de derde pilaar van Unified Commerce in het spel komt, namelijk verschillende kanalen. Het draait allemaal om het bieden van een uniforme winkelervaring via verschillende kanalen, zoals je website, mobiele app, sociale media en zelfs fysieke winkels.
Stel je voor dat een klant jouw winkel ontdekt via een Instagram-advertentie. Ze kunnen jouw website bezoeken, een product toevoegen aan hun winkelwagen, maar later besluiten om het in jouw fysieke winkel te kopen. Met Unified Commerce kunnen klanten hun ervaring moeiteloos van het ene kanaal naar het andere verplaatsen, zodat ze altijd toegang hebben tot jouw producten en services.
Unified commerce is dus het antwoord waar veel bedrijven naar op zoek zijn als het gaat om het oplossen van de eeuwenoude vraag hoe de klantervaring via meerdere kanalen kan worden verbeterd. Door deze krachtige combinatie van de 3 pilaren te omarmen, kun je jouw e-commerce naar nieuwe hoogten tillen. Wacht niet te lang af. Maar implementeer deze trend in jouw e-commerce verhaal, want deze uniforme aanpak wordt de nieuwe standaard!
Bekijk ons e-business aanbod en ontdek hoe ESC de unified commerce van jouw bedrijf aanpakt!