In 2022 lopen groothandelaren steeds meer het risico om met hun eigen klanten te gaan concurreren, door de komst van direct to consumer. Manufacturers proberen nu rechtstreeks aan hun consumenten te verkopen. Hiermee slaan zij het traditionele distributiemodel over. De pandemie heeft deze evolutie nog versterkt. Aangezien bedrijven grote beperkingen in de toeleveringsketen hebben gevoeld, zijn ze digitale platforms gaan gebruiken om de beperkingen te omzeilen.
Technologie zoals dropshipping platforms, eCommerce-websitebouwers en de opkomst van sociale verkoop, het rechtstreeks verkopen op sociale mediaplatforms, heeft het voor Manufacturers allemaal gemakkelijker gemaakt. Ze kunnen in contact komen met consumenten zonder dezelfde last van het opzetten van een traditionele detailhandel en logistiek.
Groothandelaars of distributiebedrijven moeten punten van verschil creëren om aan te tonen dat het beter is om van hun diensten gebruik te maken. Dat betekent dat uw service snel, kosteneffectief en een genot voor de klant moet zijn.
Bekijk onze software en IT voor groothandelaars en distributeurs.