Je digitale strategie eindigt niet met de go-live van je e-commerce project. Je hebt dan wel een uniek e-business platform, maar hoe transformeer je die naar een volwaardige digitale tool?
Want je platform lanceren en er daarna niet actief mee bezig zijn is een verspilling van je beste digitale asset. ESC biedt je een reeks services aan die ervoor zorgen dat nieuwe en bestaande klanten de weg naar je platform vinden. En blijven terug komen.
We helpen je het meeste uit je e-business platform te halen!
Conversie-optimalisatie
We gaan door je platform en kijken waar klanten je website verlaten en hoe je dat kan verhelpen, door betere call-to-actions, technische tweaks of aanpassingen aan je microcontent.
Web en App Analytics
Door je website of app te analyseren leer je je klanten kennen. We zetten de juiste webanalytics voor je op, zodat je weet welke delen van je website goed scoren, welke niet, waar je klanten toekomen en weggaan en zo veel meer. We helpen je die data te analyseren en interpreteren.
E-mail marketing
E-mail marketing maakt een belangrijk deel uit van een succesvolle digitale strategie. Zo hou je namelijk je klanten op de hoogte van nieuwe producten, wijzigingen en acties. We helpen je je klanten op een persoonlijke manier benaderen zodat ze enkel de informatie krijgen waar zij iets aan hebben.
SEO
Onze experten analyseren je website zowel vanuit een technische als een inhoudelijke benadering. We optimaliseren je pagina’s, zodat zoekmachines ze beter vinden. Als je weet dat zo’n 60% van alle kliks op de eerste drie zoekresultaten gebeurt, dan zie je meteen hoe belangrijk het is bovenaan de pagina te staan.
Contentmarketing
Goede content marketing zorgt ervoor dat je website meer wordt dan alleen een sales tool. Je wil dat je klanten aan jou denken iedere keer ze met een probleem, vraag of nood zitten. Bied je het antwoord op hun problemen en help je bij het maken van de juiste productkeuze of dienst, dan profileer je jezelf als expert met een sterke kennis over je sector.
Social media marketing
We helpen je LinkedIn, Twitter, Facebook en andere sociale media kanalen in te zetten om je boodschap naar de juiste mensen te brengen. We zoomen in op de professionals in jouw sector die je met een e-mailcampagne of traditionale reclame misschien niet zou bereiken.
Marketing automation
Met marketing automation bezorg je klanten en leads gepersonaliseerde informatie via geautomatiseerde workflows en triggers. In plaats van naar al je contacten dezelfde content uit te sturen, zorg je er dus voor dat iedereen enkel ziet wat hij wil zien tijdens iedere stap in de customer journey.
Digitale maturiteit verhogen
Je hele bedrijf, van de receptioniste tot de chauffeur moet mee op de digitale trein. Om succesvol aan e-business te doen moeten afdelingssilo’s doorbroken worden en ‘digital’ moet business as usual worden. Dat vraagt vaak heel wat verandering van je medewerkers en ook daar kennen we de kneepjes van het vak.