“Wow, kunnen jullie dat ook?” Dat zou zomaar een opmerking van een van jouw klanten kunnen zijn. Mogelijk heb je een dergelijke of vergelijkbare uitspraak weleens in de praktijk gehoord. Als je er goed over nadenkt, zou je dat helemaal niet moeten willen horen, hoewel het wel een duidelijk koopsignaal lijkt. Dat vraagt om enige uitleg…
Klanten moeten weten wat je kunt oplossen
Een dergelijke verbazing lijkt mooi en aantrekkelijk. Maar het kan slechts toeval zijn dat ze erachter zijn gekomen dat ze voor veel meer van hun uitdagingen met jouw bedrijf contact kunnen opnemen. Zonder dit toeval waren ze naar de concurrentie gelopen en was de relatie niet verstevigd. Sterker nog, het had misschien wel in een scheiding geresulteerd. Waarom deze verbazing kan plaatsvinden heeft met de menselijke hersenen te maken; klanten onthouden jouw bedrijf veelal op basis van datgene wat ze eerder van jou gekocht hebben. Dat je veel meer kunt betekenen weten ondernemers zelf vaak beter dan hun klanten. Herkenbaar? Voor ons wel.
Een praktijkvoorbeeld
Onze salesmanager, Erwin Casteels, was laatst bij een grote strategische klant die een ERP oplossing van ons heeft afgenomen. Tijdens het gesprek deed hij zijn beklag over een notebook, die niet door ons was geleverd, maar wel defect was. Het is dat we toevallig aan tafel zaten…”Wow, doen jullie dat ook?”, zal zo ongeveer zijn uitspraak geweest zijn. Ja dus. We willen de business van onze klanten naar een volgend niveau brengen en daar hoort hardware ook bij! Wij dachten voldoende bekend te zijn met ons complete aanbod en dienstverlening, maar de associatie van de klant was alleen ERP. Kan onze communicatie beter?
Onze conclusie
Net als veel andere bedrijven moeten we bestaande en nieuwe klanten vaker gaan vertellen waar je ons voor wakker kunt maken. Dat mag overigens 24/7 en 365 dagen per jaar. Wij geloven dat ICT voor veel ondernemers enorm uitdagend is, bijvoorbeeld op het gebied van beheer, digitale veiligheid, Cloud keuze en controle op kosten. Daarom is onze conclusie dat we twee keer per maand, via deze nieuwsbrief, gaan zorgen dat je relevante informatie krijgt over alles wat met ICT te maken heeft, de manier waarop we graag samen zakendoen en hoe jij jouw business kunt verbeteren.
Over dat laatste hopen we je te mogen verbazen, want “Wow” heeft vooral met mensen te maken.