Uw privacy is zeer belangrijk voor ons. Wij respecteren de rechten van bezoekers van onze websites, onze (potentiële) klanten, leveranciers en/of zakenpartners en gaan zorgvuldige om met de verwerking van de persoonsgegevens die u met ons deelt. Om uw privacy te beschermen verwerken wij uw persoonsgegevens op de in dit privacy beleid beschreven wijze. Graag leggen wij u uit welke rechten u heeft, hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan, welke gegevens worden verzameld, gebruikt, bewaard en hoe deze op een passende wijze worden beschermd.
Verwerking van persoonsgegevens vindt plaats in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt.
Toepassingsgebied
Ons privacy beleid is van toepassing op alle gegevens die wij van u verkrijgen uit contacten met u via onze websites, klantportalen, persoonlijk contact, telefoon, mail, schriftelijk of van derden.
Om onze publieke website te bezoeken hoeft u zich niet aan te melden of te identificeren. Indien de website die u bezoekt een klantportaal heeft, en u gebruik wenst te maken van dit klantportaal, krijgt u hiervoor een persoonlijk account.
Welke persoonsgegevens worden van mij verwerkt?
Persoonsgegevens die door u worden gedeeld bij het opvragen van een offerte, het plaatsen van een bestelling, het invullen van een contactformulier op één van onze websites, het registreren voor een nieuwsbrief, het bezoeken van onze kantoren of beursstand, het uitwisselen van business cards of bij elke andere vorm van contact (bijvoorbeeld per telefoon, e-mail, post, bij een bezoek of via Social media) kunnen door ons worden verwerkt.
Welke gegevens wij verwerken is afhankelijk van de context van uw interactie met ons, de wijze van contact en de door u verstrekte informatie. Persoonsgegevens die wij kunnen verwerken zijn:
- Voornaam, tussenvoegsel en achternaam;
- Geslacht en aanspreektitel;
- (mobiel) telefoonnummer, faxnummer;
- E-mail adres;
- Functienaam en functie omschrijving;
- IP adres;
- Overige (persoons)gegevens die u op eigen initiatief invult of meestuurt in bijvoorbeeld een contactformulier of bijlage;
- Overige zaken zoals opgenomen in onze cookieverklaring.
Wij verwerken alleen persoonsgegevens die strikt noodzakelijk zijn voor het doel waarvoor ze worden verwerkt. Niet alle bovengenoemde gegevens worden in alle gevallen verwerkt. Indien daarvoor een grondslag bestaat kunnen er ook aanvullende gegevens nodig zijn zoals een (woon)adres of geboortedatum (bijvoorbeeld om vast te kunnen stellen of een betrokkene minderjarig is).
Naast gewone persoonsgegevens kunnen wij ook bijzondere persoonsgegevens en/of gegevens van gevoelige aard verwerken. Bijvoorbeeld wanneer u gebruik maakt van diensten waarvoor deze noodzakelijk zijn, omdat u deze op eigen initiatief aan ons verstrekt, of in het geval deze door u worden meegestuurd in een CV of motivatiebrief bij uw sollicitatie.
U bent niet verplicht om de door ons gevraagde informatie te verstrekken. Dit kan wel tot gevolg hebben dat wij niet in staat zijn u producten of diensten te leveren of te reageren op vragen die u heeft.
Wij hebben niet de intentie gegevens te verwerken van minderjarigen (jonger dan 16 jaar) tenzij er aantoonbaar expliciete toestemming is verkregen van ouders of voogd. We kunnen echter geen leeftijdscontrole uitvoeren en raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun minderjarige kinderen, dit om te voorkomen dat er gegevens over minderjarigen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Indien u van mening bent dat wij (zonder toestemming) persoonsgegevens hebben verzameld over een minderjarige verzoeken wij u contact met ons op te nemen via de onderaan dit beleid vermelde contactgegevens.
Welke rechten heb ik?
U heeft het recht uw persoonsgegevens in te zien, te (laten) corrigeren of te (laten) verwijderen. Ook heeft u het recht uw toestemming voor verwerking (tijdelijk) in te trekken) of uw persoonsgegevens over te laten dragen aan derden.
Profilering en geautomatiseerde besluitvorming
Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of systemen zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van onze organisatie) tussen zit. U heeft het recht uw persoonsgegevens niet te laten onderwerpen aan geautomatiseerde individuele besluitvorming. Wij nemen daarom geen beslissingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen op basis van profilering en/of geautomatiseerde besluitvorming.
Toestemming en intrekking
Uw rechten, waaronder het intrekken van uw toestemming tot het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u kosteloos uitoefenen. In mailingen die u van ons ontvangt bieden wij, waar mogelijk, de optie om via een link in de mailing u uit te schrijven voor de betreffende en eventuele andere mailingen. Indien deze optie niet aanwezig is, of indien u uw toestemming voor een andere vorm van gegevensverwerking wenst in te trekken, kunt u contact met ons opnemen via de onderaan dit document vermelden contactgegevens.
Om elke ongeoorloofde openbaarmaking of niet op uw verzoek uitgevoerde mutatie van uw persoonsgegevens te voorkomen, kunnen wij u vragen u te identificeren en/of te legitimeren alvorens wij een verzoek in behandeling kunnen nemen. Wanneer uw verzoek kennelijk ongegrond of buitensporig is kunnen wij een redelijke vergoeding aanrekenen/vragen voor de administratieve kosten die gepaard gaan met uw verzoek of kunnen wij uw verzoek weigeren.
Wij streven er naar een dergelijk verzoek binnen 30 dagen te verwerken. In ieder geval brengen wij u uiterlijk binnen deze 30 dagen op de hoogte van het gevolg dat aan uw verzoek wordt gegeven.
Heb ik toegang tot mijn persoonsgegevens?
Afhankelijk van welke website u bezoekt kunt u inloggen op een klantportaal en via dit portaal uw eigen persoonsgegevens inzien, wijzigen of desgewenst verwijderen. Heeft u geen toegang tot een klantportaal, maar wilt u inzicht hebben in welke persoonsgegevens wij van u verwerken, dan kunt u via de contactgegevens die onderaan dit beleid vermeld zijn contact met ons opnemen. Op verzoek verstrekken wij u binnen één maand inzage in uw door ons verwerkte persoonsgegevens. Desgewenst kunnen wij deze gegevens ook voor u corrigeren, verwijderen of op uw verzoek doorsturen aan een derde partij. Indien nodig kunnen wij u vragen u te identificeren en/of te legitimeren alvorens wij een verzoek in behandeling kunnen nemen.
Waarvoor worden mijn persoonsgegevens gebruikt?
Wij verwerken uw persoonsgegevens om met u te kunnen communiceren. Bijvoorbeeld ten behoeve van prospecten-, klanten– en leverancier beheer, voor het verwerken van uw bestellingen, leveringen en facturatie of om u van informatie te voorzien met betrekking tot onze producten en diensten.
Persoonsgegevens worden door ons uitsluitend verwerkt wanneer daar een wettelijke grondslag voor bestaat. Hiervan is sprake indien u hiervoor uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven of indien wij om uitvoering te kunnen geven aan een overeenkomst met u, of de organisatie waarvoor u werkzaam bent, uw gegevens dienen te verwerken. Ook kunnen wij gegevens verwerken indien wij daar een gerechtvaardigd (marketing) belang bij hebben. Bijvoorbeeld om u te informeren over (nieuwe) producten, diensten en overige commerciële activiteiten.
Uw persoonsgegevens kunnen worden verwerkt voor de volgende doelen:
- om diensten of producten aan u te kunnen leveren (uitvoering van een overeenkomst);
- voor de opmaak van een offerte, leverings- of bestelbon en ten behoeve van boekhouding en facturatie;
- om contact met u op te kunnen nemen als u een contactformulier of een enquête invult of deelneemt aan een marketing activiteit;
- om uitnodigingen voor evenementen of trainingen aan u te versturen;
- ten behoeve van klantenbinding, loyaliteitsprogramma’s en overige marketingactiviteiten, waaronder gerichte promoties, gepersonaliseerde communicatie, nieuwsbrieven en overige mailingen;
- feedbackverwerking, zoals het analyseren van klantbeoordelingen om diensten te verbeteren;
- ten behoeve van het waarborgen van naleving van wettelijke vereisten rond toestemming, privacy en gegevensverwerking;
- identificatie, authenticatie en autorisatie van gebruikers op een klantportaal;
- om te kunnen reageren op uw sollicitatie, uw sollicitatiebrief en/of CV.
Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Wij bewaren/verwerken persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens zijn verzameld of, indien van toepassing, zo lang als dit wettelijk verplicht is (bewaarplicht).
Indien er geen wettelijke bewaartermijn geldt hanteren wij de volgende bewaartermijnen:
- Uw heeft bij ons gesolliciteerd; indien uw sollicitatie niet leidt tot een arbeidsovereenkomst worden uw gegevens binnen 30 dagen na afloop van de sollicitatieprocedure door ons verwijderd tenzij u ons verzoekt uw gegevens langer te bewaren of wij u verzocht hebben u gegevens langer te mogen bewaren en u ons daarvoor toestemming heeft verleend.
- U, of de organisatie waar u voor werkt, heeft een overeenkomst met ons waarin u bij de uitvoering een betrokkene bent. Uw persoonsgegevens worden zo lang de overeenkomst duurt door ons verwerkt of tot u, of uw (ex)werkgever, ons verzoekt deze te verwijderen. Wij streven er naar een verzoek tot verwijdering binnen 30 dagen te verwerken.
- U heeft u ingeschreven voor een nieuwsbrief; uw gegevens worden door ons verwerkt tot dat u uw toestemming intrekt. U kunt ons op ieder moment verzoeken uw gegevens te verwijderen (en/of uw toestemming om de nieuwsbrief te ontvangen intrekken). Wij streven er naar een dergelijk verzoek binnen 30 dagen te verwerken.
- U heeft uw contactgegevens ingevuld op onze website of deze aan ons via email, schriftelijk of via de telefoon verstrekt omdat u informatie en/of advies van ons wilt krijgen. Uw gegevens worden door ons verwerkt zolang dat noodzakelijk is voor het doel waarvoor u deze heeft verstrekt.
- In alle andere gevallen worden uw gegevens, voor zover mogelijk, verwijderd of geanonimiseerd indien wij langer dan 2 jaar geen contact meer met u hebben gehad tenzij wij een gerechtvaardigd belang hebben om deze langer te verwerken.
Worden mijn gegevens gedeeld met derden?
Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet aan derden, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van een overeenkomst die u met ons sluit of waarin u een betrokkene bent, of indien u ons daar zelf om verzoekt.
Uw persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met bevoegde autoriteiten wanneer wij hiertoe verplicht zijn op grond van de wet of in het kader van een gerechtelijke procedure of ter vrijwaring en verdediging van onze rechten. In het geval van een overname door een derde partij waarbij activa worden overgedragen aan een derde kunnen ook uw persoonsgegevens hiertoe behoren.
Wij dragen, waar dit van toepassing is, zorg voor overeenkomsten met andere partijen (sub-verwerkers) om een rechtmatige, behoorlijke en transparante gegevensverwerking te borgen. Voor de verwerking van gegevens werken wij met organisaties die eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van gegevens hanteren als dat wij zelf hanteren.
Websites van derden en Social media buttons
Deze privacy verklaring is niet van toepassing op websites van derden die (vanuit een eventuele link) met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacy verklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
Op onze websites kunnen buttons worden opgenomen om webpagina’s of informatie te kunnen promoten en delen op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn en X. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van deze sociale netwerken zelf afkomstig zijn. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van deze netwerken om te lezen wat zij met (persoons)gegevens doen die zij (via cookies) van u kunnen verkrijgen.
Doorgifte naar derde landen
In principe vindt er geen overdracht van persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) plaats. In het geval er toch sprake zou zijn van een overdracht dan zal deze overdracht van persoonsgegevens buiten de EER aan een derde, die zijn of haar woonplaats of zetel heeft in een land dat niet onder een adequaatheidsbesluit valt dat is uitgevaardigd door de Europese Commissie, worden beheerst door een specifieke doorgifteovereenkomst die standaard contractuele clausules zoals bepaald in de ‘Beslissing van de Europese Commissie van 5 februari 2010 (Decision 2010/87/EC)’ bevat, of gebaseerd is op enig ander mechanisme op grond van de AVG.
Zijn mijn persoonsgegevens veilig?
Wij nemen passende organisatorische en technische gegevensbeschermingsmaatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang en andere ongewenste handelingen met uw persoonsgegevens tegen te gaan. Deze maatregelen zijn opgenomen in ons informatiebeschermingsbeleid / gegevensbeschermingsbeleid. Onze beschermingsmaatregelen worden voortdurend herzien en bijgewerkt in overeenstemming met de nieuwste technologie.
De door ons genomen maatregelen voldoen aan de relevante wet- en regelgeving waaraan onze organisatie in dit kader dient te voldoen. Indien uw organisatie voor wat betreft de verwerking van persoonsgegevens moet voldoen aan specifieke wetgeving, en daaruit voortvloeit dat uw leverancier ook aan deze voorwaarden moet kunnen voldoen, adviseren wij u contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens staan onderaan dit beleid vermeld.
Cookie beleid
Onze websites maken gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand dat bij een bezoek aan onze websites automatisch op uw computer wordt opgeslagen. Hiermee kunnen bijvoorbeeld uw voorkeuren worden opgeslagen, zodat u niet bij ieder bezoek uw voorkeuren opnieuw hoeft op te geven. U kunt het gebruik van cookies uitzetten of personaliseren via uw browser.
Op onze website worden bezoekgegevens bijgehouden. Hierbij kan het IP-adres van uw computer worden geregistreerd en worden gebruikt voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Hierdoor kunnen wij de werking van websites, waaronder de vindbaarheid van informatie, waar mogelijk verder verbeteren. In onze cookieverklaring (https://esc.be/cookie-policy/) staat nadere informatie over het gebruik van cookies en welke persoonsgegevens daarbij worden verwerkt.
Klachten
Als u een klacht heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan kunt u uw klacht per e-mail melden aan privacy@esc.be. Klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u ook melden bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (BE) of de Autoriteit Persoonsgegevens (NL).
Blijf op de hoogte van aanpassingen
Ons privacy beleid kan van tijd tot tijd wijzigen. Wij nodigen u dan ook uit om regelmatig de laatste versie van dit beleid te raadplegen op onze websites. Wijzigingen publiceren wij voor zover relevant op onze websites of via andere gebruikelijke communicatiekanalen. Wanneer de wet dit vereist vragen wij om uw voorafgaande toestemming voor (nieuwe) verwerkingsactiviteiten.
Laatste wijzigingsdatum: 1 januari 2025
Contactgegevens
E.S.C. BV
Kortrijksesteenweg 1093 C
9051 Sint-Denijs-Westrem, België
BE0469.649.056
Telefoon: +32 (0)9 329 93 06
E-mail: info@esc.be
Data Protection Officer (DPO):
Ronald Everts
DPO ESC Groep
privacy@esc.be
English version
Your privacy is very important to us. We respect the rights of visitors to our websites, our (potential) customers, suppliers and/or business partners and handle the processing of the personal data that you share with us with care. In order to protect your privacy, we process your personal data according to this privacy policy. In this policy we explain to you what rights you have, how we handle your personal data, what data is collected, used, stored and how it is protected in an appropriate manner.
Processing of personal data takes place in accordance with the requirements set by the General Data Protection Regulation (GDPR).
Scope of application
Our privacy policy applies to all data that we obtain from you from contacts with you via our websites, customer portals, personal contact, telephone, email, in writing or from third parties.
You do not need to register or identify yourself to visit our public website. If the website you are visiting has a customer portal, and you wish to use this customer portal, you will receive a personal account for this.
Which personal data will be processed?
Personal data that you share with us when requesting a quotation, placing an order, filling out a contact form on one of our websites, registering for a newsletter, visiting our offices or exhibition stand, exchanging business cards or any other form of contact (for example by telephone, e-mail, mail, during a visit or via social media) can be processed by us.
The data we process depends on the context of your interaction with us, the method of contact and the information you provide. Personal data that can be processed:
- First name, middle name and last name;
- Gender and title;
- (mobile) telephone number, fax number;
- E-mail address;
- Job title and job description;
- IP address;
- Other (personal) data that you enter or send on your own initiative, for example in a contact form or attachment;
- Other (personal) data as included in our cookie statement.
We only process personal data that is strictly necessary for the purpose for which it is processed. Not all of the above-mentioned data is processed in all cases. If there is a basis for this, additional data may also be required, such as a (residential) address or date of birth (for example, to determine whether a data subject is a minor).
In addition to regular personal data, we may also process special personal data and/or data of a sensitive nature. For example, when you use services for which these are necessary, because you provide them to us on your own initiative, or in the event that they are sent by you in a CV or motivation letter with your application.
You are not obliged to provide the information requested by us. However, this may result in us being unable to provide you with products or services or to respond to questions you may have.
We do not intend to process data from minors (under the age of 16) unless demonstrably explicit permission has been obtained from parents or guardians. However, we cannot perform age verification and therefore recommend that parents be involved in the online activities of their minor children, in order to prevent data about minors being collected without parental consent. If you believe that we have collected personal data about a minor (without consent), we request that you contact us via the contact details stated at the bottom of this policy.
What rights do I have?
You have the right to view, correct or delete your personal data. You also have the right to (temporarily) withdraw your consent for processing or to have your personal data transferred to third parties.
Profiling and automated decision-making
This concerns decisions that are taken by computer programs or systems without a human being (for example an employee of our organization) involved. You have the right not to have your personal data subject to automated individual decision-making. We therefore do not make decisions about matters that could have (significant) consequences for people based on profiling and/or automated decision-making.
Consent and withdrawal
You can exercise your rights, including the withdrawal of your consent to the use of your personal data, free of charge. In mailings that you receive from us we offer, where possible, a link with the option to unsubscribe from the mailing or other mailings. If this option is not available, or if you wish to withdraw your consent for another form of data processing, you can contact us via the contact details stated at the bottom of this document.
In order to prevent any unauthorized disclosure or change of your personal data not carried out at your request, we may ask you to identify yourself and/or legitimize yourself before we can process a request. If your request is manifestly unfounded or excessive, we may charge/request a reasonable fee for the administrative costs associated with your request or we may refuse your request.
We aim to process such a request within 30 days. In any case, we will inform you of the action taken on your request within 30 days.
Do I have access to my personal data?
Depending on which website you visit, you can log in to a customer portal and view, change or, if desired, delete your own personal data via this portal. If you do not have access to a customer portal, but would like to gain insight into which personal data we process about you, you can contact us using the contact details stated at the bottom of this policy. Upon request, we will provide you with access to your personal data processed by us within one month. If desired, we can also correct, delete or, at your request, forward this data to a third party. If necessary, we may ask you to identify and/or legitimize yourself before we can process a request.
What is my personal data user for?
We process your personal data in order to communicate with you. For example, for the purpose of prospect, customer and supplier management, for processing your orders, deliveries and invoicing or to provide you with information regarding our products and services.
We only process personal data if there is a legal basis for doing so. This is the case if you have given explicit permission for this or if we need to process your data in order to be able to execute an agreement with you or the organization for which you work. We can also process data if we have a legitimate (marketing) interest in doing so. For example, to inform you about (new) products, services and other commercial activities.
Your personal data can be processed for the following purposes:
- To be able to provide services or products to you (execution of an agreement);
- for a quotation, delivery, order form and for the purpose of accounting and invoicing;
- to be able to contact you if you complete a contact form, a survey or participate in a marketing activity;
- to send you invitations for events or training courses;
- for the purpose of customer retention, loyalty programs and other marketing activities, including targeted promotions, personalized communication, newsletters and other mailings;
- feedback processing, such as analyzing customer reviews to improve services;
- for the purpose of ensuring compliance with legal requirements regarding consent, privacy and data processing;
- identification, authentication and authorization of users on a customer portal;
- to be able to respond to your application, your application letter and/or CV.
How long will my data be stored?
We do not store/process personal data any longer than strictly necessary to achieve the purposes for which the data was collected or, if applicable, for as long as this is required by law (retention obligation).
If there is no statutory retention period, we use the following retention periods:
- You have applied to us; if your application does not lead to an employment contract, your data will be deleted by us within 30 days after the end of the application procedure, unless you request us to retain your data for a longer period or we have requested to retain your data for a longer period and you have given us permission to do so.
- You, or the organization you work for, have/has an agreement with us in which you are a involved in the execution as a data subject. Your personal data will be processed by us for as long as the agreement lasts or until you, or your (former) employer, request us to delete your data. We aim to process a request for deletion within 30 days.
- You have subscribed to a newsletter; your data will be processed by us until you withdraw your consent. You can request us to delete your data (and/or withdraw your consent to receive the newsletter) at any time. We aim to process such a request within 30 days.
- You have filled in your contact details on our website or provided them to us by email, in writing or by telephone because you want to receive information and/or advice from us. Your data will be processed by us for as long as necessary for the purpose for which you provided the data.
- In all other cases, your data will be deleted or anonymised, to the extent possible, if we have not had contact with you for more than 2 years, unless we have a legitimate interest in processing them for a longer period.
Will my data be shared with third parties?
We do not provide your personal data to third parties, unless this is necessary in the context of the execution of an agreement that you conclude with us or in which you are a data subject, or if you request us to do so yourself.
Your personal data may be shared with competent authorities if we are obliged to do so by law or in the context of legal proceedings or to safeguard and defend our rights. In the event of a takeover by a third party in which assets are transferred to a third party, your personal data may also be included.
Where applicable, we ensure that agreements are in place with other parties (sub-processors) to ensure lawful, proper and transparent data processing. For the processing of data, we work with organisations that apply the same level of security and confidentiality of data as we do ourselves.
Third party websites and social media buttons
This privacy statement does not apply to third party websites that are connected to our website (through a possible link). We cannot guarantee that these third parties will handle your personal data in a reliable or secure manner. We recommend that you read the privacy statement of these websites before using them.
Our websites may include buttons to promote and share web pages or information on social networks such as Facebook, LinkedIn and X. These buttons work by means of pieces of code that originate from these social networks themselves. We have no influence on this. Read the privacy statement of these networks to find out what they do with (personal) data that they can obtain from you (via cookies).
Transfer to third countries
There will be no transfer of personal data outside the European Economic Area (EEA). Should a transfer nevertheless occur, this transfer of personal data outside the EEA to a third party, that has its residence or registered office in a country that is not covered by an adequacy decision issued by the European Commission, will be governed by a specific transfer agreement containing standard contractual clauses as defined in the ‘Decision of the European Commission of 5 February 2010 (Decision 2010/87/EC)’ or is based on any other mechanism under the GDPR.
Are my personal data safe?
We take appropriate organizational and technical data protection measures to prevent misuse, loss, unauthorized access and other unwanted actions with your personal data. These measures are included in our information protection policy / data protection policy. Our protection measures are continuously reviewed and updated in accordance with the latest technology.
The measures we take comply with the relevant laws and regulations that our organization must comply with in this context. If your organization must comply with specific legislation with regard to the processing of personal data, and it follows from this that your supplier must also be able to meet these conditions, we advise you to contact us. Our contact details are stated at the bottom of this policy.
Cookie policy
Our websites use cookies. A cookie is a small file that is automatically stored on your computer when you visit our websites. This can be used to store your preferences, for example, so that you do not have to re-enter your preferences each time you visit. You can disable or personalize the use of cookies via your browser.
Our website keeps track of visitor data. The IP address of your computer can be registered and used for statistical analyses of visitor and click behaviour on the website. This allows us to further improve the functioning of websites, including the findability of information, where possible. Our cookie statement (https://esc.be/cookie-policy/) contains further information about the use of cookies and which personal data are processed in this context.
Complaints
If you have a complaint about the processing of your personal data, you can report your complaint by e-mail to privacy@esc.be. You can also report complaints about the processing of your personal data to the Data Protection Authority (BE) or the Dutch Data Protection Authority (NL).
Stay informed to changes
Our privacy policy may change from time to time. We therefore invite you to regularly read the latest version of this policy on our websites. We publish changes where relevant on our websites or via other usual communication channels. When required by law, we ask for your prior consent for (new) processing activities.
Last modification date: 1 January 2025
Contact details
E.S.C. BV
Kortrijksesteenweg 1093 C
9051 Sint-Denijs-Westrem, Belgium
BE0469.649.056
Phone: +32 (0)9 329 93 06
Email: info@esc.be
Data Protection Officer (DPO):
Ronald Everts
DPO ESC Groep
privacy@esc.be