Waarom Teams aan jouw CRM of ERP koppelen?
Het is goed om te beseffen dat de toepassing van Teams verassend breed kan zijn en dat deze toepassingen sterk profiteren van een integratie met een bestaand bronsysteem. De integratie tussen Teams en een ERP of CRM ondersteunt jouw medewerkers bij productiever samenwerken en maakt meer doen in dezelfde tijd mogelijk.
Doorbeek silo’s met een brede procesondersteuning
- Offertes
- verschillende type projecten
- klantggevens en dossiers
- serviceportaal
- asset management
- beheerscontracten
- …
Deze processen kunnen samen ondergebracht worden in jouw Teams omgeving. Door deze aspecten bij elkaar te brengen ontstaat er een integrale werkwijze die samenwerking tussen medewerkers verhoogt en document management of takenbeheer eenvoudiger maakt. Eindelijk een kans om de traditionele silo’s te doorbreken en een volgende stap te zetten in efficiënter werken.
Krijg een 360° zicht op jouw klant met een CRM-integratie
Krijg alle informatie van jouw klant bij een oproep
Gebruik je Microsoft Teams al als jouw telefooncentrale? Dan zoekt de integratie het adres en andere CRM-informatie van de beller op en geeft deze weer, nog voordat de oproep wordt beantwoord. De contactkaart van de klant kan direct worden geopend, waardoor jouw medewerkers een kwalitatieve klantenservice kunnen bieden die persoonlijk aanvoelt.
4 redenen om Teams aan ERP of CRM te koppelen
Steeds meer bedrijven kiezen voor het koppelen van Microsoft Teams aan het ERP of CRM. Dit kan veel eenvoudiger dan jij denkt, ongeacht welk bronsysteem jouw organisatie gebruikt. Welke businessvoordelen haal jij hier uit?
Geen dubbele data invoer
Het allereerste waar een integratie voor zorgt is dat de naam van het Team (of het kanaal) exact overeenkomt met de naam in het ERP, dat gebeurt allemaal geheel automatisch bij het aanmaken van een nieuw project, zonder dat er op enig moment dubbel data ingevoerd hoeft te worden.
Uniforme werkwijze
Zorg voor de juiste inzet van een Team, kanaal enzovoort. Op basis van zelf bepaalde templates wordt automatich precies wat nodig is aangemaakt. Dit zorgt voor standaardisatie, wat van groot belang is voor een brede adoptie bij huidige medewerkers en de onboarding van nieuwe medewerkers.
Brede informatietoegang
Informatie in een ERP- of CRM-bronsysteem is niet altijd voor iedereen toegankelijk. Maak relevante relevante data beschikbaar voor een bredere groep, bijvoorbeeld in een centraal projectregister waar de hele organisatie bij kan, iedereen kan namelijk met Teams en SharePoint werken.
Werk eenvoudig samen
Werk zowel intern als extern, veel gemakkelijker en efficiënter met collega’s, opdrachtgevers en partners. Deel info of werk samen in één centrale locatie, zoek niet langer naar de laatste communicatie of de laatste versie van een document. Die staat namelijk altijd op dezelfde plek, voor iedereen.
Transformeer Teams in een omnichannel contactcenter
Stel Microsoft Teams in staat de customer engagement hub voor uw hele organisatie te worden door middel van naadloze integratie met Teams bel- en sociale communicatiekanalen.
Maak van Teams jouw centrale communicatiehub
Bekijk in deze video hoe jouw Teams omgeving er kan uitzien voor jouw medewerkers na de integratie met ERP of CRM.
Creëer toegevoegde waarde met Teams als contact center
Call Distribution
Upgrade jouw Teams telefonie met professionele call distribution functionaliteit. Maak wachtrijen voor jouw klanten en routeer ze naar je medewerkers, op basis van beschikbaarheid of gedefinieerde vaardigheden (skill-based routing).
Productiviteit
Stimuleer en optimaliseer klantbetrokkenheid en bedrijfsprocessen door de integratie met het Microsoft Power Platform. Met de workflowintegratie kunnen werknemers acties uitvoeren zoals het aanmaken van nieuwe tickets en opportunities direct in het centrale CRM-systeem invoeren.
Rapportering
Neem “data driven decisions” dankzij de integratie met jouw crm. Met een rapportagemodule kan jij historische gegevens bekijken op basis van wachtrijoverzichten/details en heatmaps gebruiken voor een beter begrip van de trends.
Ons team staat voor je klaar!
Als Microsoft Certified partner en met een team van Modern Workplace-experts bekijken we graag hoe je de best mogelijke ervaring kan bieden aan je werknemers.
Nick Lievens
Sales Consultant Modern Workplace
📞 +32 (0)9 329 93 06
Meer weten over Modern Workplace?
NIS2-richtlijnen: Wat je moeten weten voor betere cybersecurity in de EU
Met de inwerktreding van de NIS2-richtlijn op 18/10/2023, worden organisaties in de EU geconfronteerd met strengere eisen op het gebied…
Wat is er nieuw in Copilot voor Microsoft 365 wave 2
Met de lancering van Copilot voor Microsoft 365 Wave 2 gaat de AI technologie een stap verder. Deze blog verkent…
Wat staat er op jouw IT-radar voor 2025?
Als je van je organisatie ook volgend jaar een Moderne werkplek wil maken, zijn er enkele zaken die je beter…