Waarom moet ik To Do-lijsten gebruiken?
Het is belangrijk om georganiseerd en gefocust te blijven op zowel je professionele als je persoonlijke doelen. To-do lijsten helpen je daarbij. Ze helpen je om taken te beheren en prioriteiten te stellen.
Verhoogde productiviteit
Aan het begin van de dag of week een takenlijst maken, helpt om urgente taken te herkennen en deze eerst aan te pakken. Je op de juiste dingen concentreren helpt projecten sneller te voltooien.
Tijdsbesparing
Met een takenlijst weet je waar je aan moet werken en wanneer. Schets aan het begin en einde van elke taak de tijd die je ervoor nodig hebt om je time-management te optimaliseren.
Minder stress
Door je werkomgeving op te ruimen en alle taken op één plek te organiseren, krijg je meer controle over je workload en dat vermindert stress en spanningen.
Beter georganiseerd
Taken en opdrachten bijhouden zorgt ervoor dat je geen belangrijke deadlines mist. Met een takenlijst-app kan je taken toevoegen, bewerken en verwijderen, en meldingen en vervaldata instellen.
Betere samenwerking
Door lijsten te delen met je team, kan je taken coördineren, verantwoordelijkheden toewijzen en iedereen op de hoogte houden. Dat verbetert de communicatie en vermindert de verwarring tussen teamleden.
Meer verantwoording
Takenlijsten bieden je de mogelijkheid om taken en verantwoordelijkheden duidelijk af te bakenen, waardoor de verantwoordingsplicht toeneemt en iedereen zijn steentje bijdraagt.
Verhoog je productiviteit met Microsoft To Do

Slimme dagelijkse planner
Wees altijd productief dankzij intelligente en persoonlijke suggesties om je takenlijst bij te werken.

Eenvoudig delen
Je kan je takenlijsten makkelijk online delen met wie je wilt. Dit kan je helpen om verbonden te blijven met collega’s.

Makkelijk taken beheren
Taken indelen in stappen, einddatums toevoegen en herinneringen instellen zodat je overzicht behoudt.
Blijf georganiseerd
Organiseer je taken in lijstjes rond een bepaald thema:
- My Day: je taken voor de dag
- Belangrijk: taken waarvoor deadlines of reminders zijn ingesteld
- Toegewezen: Taken die je werden toegewezen door anderen
- Flagged e-mail: taken die in Outlook werden aangeduid
- Taken: alle taken die niet aan een lijstje werden toegewezen

Planner versus To Do

Microsoft Planner
Microsoft Planner is vooral nuttig als je het gebruikt binnen een team, maar ook voor de individuele weergave van de aan een persoon toegewezen taken.

Microsoft To Do
To Do is een individueel hulpmiddel voor taakbeheer. Het richt zich vooral op de individuele productiviteit van een persoon.
Ons team staat voor je klaar!
Als Microsoft Certified partner en met een team van Modern Workplace-experts bekijken we graag hoe je de best mogelijke ervaring kan bieden aan je werknemers.

Nick Lievens
Sales Consultant Modern Workplace
📞 +32 (0)9 329 93 06