In de eerste uitzending van het digitale live event Inspire heeft Microsoft enkele aandachtspunten belicht voor partners. Dat is een versnelde shift naar de cloud, managed services (IT zonder zorgen over security of uptime) en nieuwe producten zoals Windows Virtual Desktop.
Aan het woord waren de Microsoft Channel VP Gavriella Schuster en Judson Althoff, EVP Worldwide Commercial Business. Zij deelden hun belangrijkste inzichten voor het komende jaar en onderkenden een heel aantal opportuniteiten voor partners om klanten een nog betere service aan te bieden in deze tijden van pandemie.
“Partnership Through Pandemic”
Gavriella Schuster begon haar Inspire-keynote met het belang van het Microsoft Partner Network (MPN) te onderstrepen. “Dit platform stoomde de partners op tijd klaar voor de digitale transformatie die zich nu sneller dan ooit voltrekt”, zei Schuster. Het komende boekjaar wil Microsoft nog verder inzetten op: telewerken, bedrijfscontinuïteit, security en cloud migratie. Hierbij spelen ook change management en managed services een hoofdrol.
Vervolgens wijdde Schuster een deel van haar keynote aan de bekendmaking van enkele product updates: Microsoft blijft volop inzetten op Teams, in het bijzonder op integratie mogelijkheden, zoals met PowerBI en PowerApps maar ook met niet-Microsoft oplossingen. List stelt je dan weer in staat om je taken beter te organiseren en op te volgen. Universal Print zal er voor zorgen dat printers eenvoudig kunnen worden aangesloten en aangestuurd in een SaaS Cloud-model. En Yammer krijgt een volledig nieuw design en een verbeterde gebruikerservaring.
Verder verwijst ze in het bijzonder naar Windows Virtual Desktop: een flexibele en schaalbare oplossing die binnen enkele minuten een virtuele desktop veilig in Azure draait met alle daarbij horende apps. WVD opent ook de deur naar nieuwe opportuniteiten met een managed services oplossing.
Cloud shift versnellen
Tot slot vertelde Judson Althoff tijdens zijn keynote hoe cloud oplossingen, meer dan ooit, een antwoord bieden op de economische noden van de klanten. Zo kan een oplossing dankzij cloud technologie beter, sneller, toegankelijker, veiliger en schaalbaarder worden.