“Dankzij het gebruiksgemak van Microsoft Dynamics 365 Business Central, hebben we de werklast kunnen herverdelen” Siergrindproducent Sidec uit Balen kende de voorbije tien jaar een felle groei. Voor een bedrijf uit de chemische sector betekent dit ook een forse toename van de administratieve last. De eenvoudige IT-applicaties waar Sidec gebruik van maakte, konden het werk amper nog verlichten.
De kracht van informatica
Omdat ik sterk geloof in de kracht van informatica, ben ik in de markt op zoek gegaan naar een standaard ERP-oplossing en een IT-partner met kennis van de chemische sector”, vertelt Yves Jonckers. Informaticabedrijf ESC werd bij Sidec uitgenodigd omwille van haar referenties.
Eén geïntegreerde oplossing die mee kan groeien met het bedrijf
Yves Jonckers: “Bij ESC hadden we de keuze tussen Microsoft Dynamics 365 Business Central of een eenvoudiger applicatie. We hebben gekozen voor het eerste, omwille van de productiemogelijkheden en het standaardplatform dat Microsoft biedt. Ik zou elk productiebedrijf van onze omvang aanraden om te investeren in één geïntegreerde oplossing die mee kan groeien met het bedrijf. In plaats van een goedkopere toepassing te installeren die al snel haar plafond bereikt.”
Sidec heeft zelf veel tijd gestopt in de analyse van haar processen.
Nadien heeft ESC deze analyse grondig nagekeken voor de vertaalslag naar Microsoft Dynamics 365 Business Central. Daarna werd de implementatie aangevat. Yves Jonckers: “Wat we wel zwaar onderschat hebben, is de tijd die interne medewerkers nodig hebben om alles op punt te stellen. Als manager wil je natuurlijk zoveel mogelijk informatie halen uit een krachtige tool als Microsoft Dynamics 365 Business Central. Maar dat wil ook zeggen dat we meer bedrijfsgegevens dienden in te voeren.”
ESC heeft ridderlijk woord gehouden wat het budget betreft. “De mensen van ESC staan 100% achter hun product en maken waar wat ze beloofd hebben. Wij zijn dan ook bijzonder tevreden over de samenwerking met onze projectleider en de inspanningen van de programmeurs”, vertelt Yves Jonckers.
Rapporteringsmodule
Ondertussen heeft Sidec de rapporteringsmodule Jet Reports aangekocht. Waarmee het alle nuttige systeeminformatie kan exporteren naar Excel om er daar analyses op los te laten voor Business Intelligence. “Verder ligt er voor ons nog een hele weg open op vlak van CRM. Deze functionaliteit, die reeds vervat is in Microsoft Dynamics 365 Business Central. Zullen wij in de toekomst zeker in gebruik nemen voor klantengegevens, verkooprapporten en klachtenbehandeling.
“Ik denk ook nog na over een maatwerkmodule voor de R&D afdeling, maar dat is niet voor meteen”, besluit Yves Jonckers.