• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Over ESC
  • Kenniscentrum
  • Sectoren
  • Support
  • E-business
  • Modern Workplace
  • Business applications
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen en Technologieën
        • Business Intelligence
        • CRM
        • Cloud en ICT
        • Cybersecurity
        • Cybersecurity Audit
        • Copilot voor Microsoft 365
        • Copilot Readiness Assessment
        • Digital Strategy Sprint | digitale transformatie workshop
        • Drinkmaster 365
        • Dynamics 365 Business Central
        • Dynamics 365 Customer Engagement
        • E-commerce & Webshops
        • E-commerce Quickscan
        • ERP
        • ERP voor Groothandels met Value Added Service
        • Low-code
        • Managed Services
        • Service Level Agreements
        • Microsoft 365
        • Microsoft Power Apps
        • Microsoft Power BI
        • Microsoft Power Platform
        • Microsoft Sharepoint
        • Microsoft Teams
        • Microsoft Viva Engage
        • Modern Workplace Strategy Sprint
        • NAV / Navision upgraden naar Business Central
        • Online Platformen & Websites
        • PIM
        • ProBatch
        • Productivity
        • Sana Commerce
        • Shopify
        • AI in Vlaanderen: Versnel je groei met slimme integratie

          ESC Groep wordt Alistar. De partner in progress.

          De 3 grootste verschillen tussen Tasklet Factory & WMS in Business Central?

          Check onze Linkedin Community
          Copilot events
        • Alle oplossingen
        • Neem contact op
  • Opleidingen
  • Events
  • Jobs
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Contacteer ons

    4 tips voor betere foto’s op je webshop

    Ook bij B2B-webshops maakt productfotografie soms het verschil tussen aankoop en bounce. We geven je een paar tips mee om de producten in je webshop alle kansen te geven.

    Eigen foto’s vs. foto’s van de fabrikant

    Als je producten verkoopt die je zelf niet maakt is het is natuurlijk een stuk makkelijker om de foto’s die je van de producent krijgt te gebruiken. Maar je eigen productfoto’s maken heeft ook voordelen:

    1. Uniformiteit: Je kan je eigen foto’s uniform maken door altijd dezelfde achtergrond te gebruiken.
    2. Branding: Je kan de foto’s voorzien van je eigen logo, zodat ze ook op Google Afbeeldingen gevonden worden.
    3. Uniek: Over Google Afbeeldingen gesproken, je onderscheidt je ook van concurrenten die allemaal dezelfde foto gebruiken
    4. Doelpubliek: Jouw doelpubliek is anders dan dat van je producenten. Zo verkoop je misschien bepaalde producten vooral aan particulieren.

    Als dat laatste puntje voor jouw organisatie klopt, dan ben je trouwens meteen beter af met eigen foto’s. Hoewel B2B-kopers natuurlijk ook maar mensen zijn, zijn B2C-kopers meer met een foto die de decoratieve eigenschappen van je product uitlicht. Zoals hoe tegels eruitzien als ze op een terras in de tuin liggen, of hoe behangpapier past op de muur van een salon.

    Materiaal

    Je producten moeten er natuurlijk goed uitzien. Daar hoeft geen professionele lichtstudio bij te pas te komen. Met een kleine lichttent en een paar softboxes kan je al mooie resultaten bereiken.

    Ook je camera moet niet noodzakelijke top-of-range zijn. Zorg er gewoon voor dat je controle hebt over sluitertijd, diafragma en scherpstelling. Een (online) fotografie tutorial kan ook geen kwaad.

    Photoshop

    Met de juiste software kan je je foto’s achteraf rustig retoucheren. Adobe Photoshop is de meest voor de hand liggende software, maar ook met gratis alternatieven zoals Picasa, The Gimp of Pixlr kan je je foto’s perfectioneren.

    Branding

    Zoals we in punt 1 al vertelden, uniformiteit is belangrijk. Zorg er dus voor dat je productfoto’s altijd dezelfde achtergrond hebben, liefst een neutrale kleur. We willen tenslotte dat klanten naar je producten kijken en niet naar de achtergrond.

    Verder moet je ook aan SEO denken. Wil je dat je productpagina’s gevonden worden, dan moet je naast relevante productbeschrijvingen er ook voor zorgen dat je foto’s de juiste naam en alt naam hebben. Met de juiste naam bedoelen we natuurlijk keywords.

    Als je deze vier punten niet uit het oog verliest, bouw je al vlug een webshop uit die je producten de aandacht geeft die ze verdienen!

    Blijf op de hoogte

    Klik de volgknop en je krijgt voortaan regelmatig ons nieuws in je tijdlijn.

    Volg ons op LinkedIn

    Footer

    Contacteer ons

    • info@esc.be
    • +32 (0)9 329 93 06
    • Support pagina
    • Stuur ons een bericht
    • E-business
    • Applicaties
    • Modern Workplace
    • Consultancy
    • Sectoren
    • Jobs

    Top reads

    • Waarom digitalisering nu cruciaal is voor olie- en gasbedrijven 
    • Van productiviteit naar proactiviteit: hoe AI je organisatie slimmer laat werken
    • Zonder AI-strategie loop je straks structureel achter
    • facebook
    • twitter
    • instagram
    • linkedin
    • youtube

    ©1999 - 2024 Alle rechten voorbehouden aan ESC by Alistar | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookie policy