Op 22 november vindt het event ‘Heart to DIY & Homing’ plaats waar Yvon Vanden Abeel (CEO DIY Partners) 5 uitdagingen voor de DHZ-bedrijven verduidelijkt. De website retaildetail.be kreeg alvast een voorproefje van deze uitdagingen. Volgens de site krijgt de doe-het-zelfzaak in de toekomst te kampen met:
- Vervrouwelijking van de klusser – Klussen is niet langer uitsluitend een mannenwerk, komt daarbij dat de huidige generatie niet zo handig is de oudere garde.
- Strijd tussen de merken – Wat is vandaag de dag nog de meerwaarde van een A-merk ten opzichte van een huismerk?
- Wie wint bij de kortingsoorlog – Er is een grote prijsoorlog tussen verschillende DHZ-ketens waar de consument de voordelen van raapt maar hoe lang is dit nog vol te houden voor de bedrijven?
- Bouwmarkten in de stadskern – Zullen bouwmarkten de voedingsbedrijven volgen en ook kleinere proximiteitsfilialen openen om dichter bij de consument te zijn?
- Internet, e-business en crosschannel – Wie van de grote spelers zal als eerste een echte e-commerce strategie opzetten om dit onontgonnen online gebied te commercialiseren?
Op de website van retaildetail wordt dieper ingegaan op deze interessante opportuniteiten voor doe-het-zelf-zaken.