Veel professionals die werken met Microsoft Dynamics NAV gebruiken Excel voor betere weergave van terugkerende rapportages en ad hoc overzichten. Met ExSION Reporting wordt “knippen en plakken” tussen NAV en Excel voorkomen. Met de taakplanner van ExSION 7 hoeft u zelfs niet langer manueel rapporten te verversen of te verdelen bij collega’s. Dit kan volledig automatiseren in enkele kliks. Volg onderstaande stappen!
Stap 1
De taakplanner van ExSION 7.0 is makkelijk in gebruik en vindt u terug in het ExSION menu.
Stap 2
Zodra u deze Taakplanner kiest, verschijnt het volgende scherm.
Selecteer Nieuw om een nieuwe opdracht toe te voegen aan de taakplanner.
Stap 3
Onderstaand scherm verschijnt:
Voer de volgende stappen uit:
- Rapport.
- Opslaan als. Waar wilt u de rapportage opslaan (bijvoorbeeld netwerklocatie)
- Paden verschijnen automatisch
- Voer de parameters in. De parameters die van belang zijn, dienen om het rapport te verversen. Dit kan 1 voor 1 met de bijbehorende waarde, in het onderste gedeelte van het scherm zie je ze verschijnen.
Stap 4
Voer in het volgende scherm de e-mailadressen en het onderwerp in, zoals je in principe een mail opstelt.
Stap 5
In de laatste twee schermen kan je instellen wanneer de taak uitgevoerd dient te worden (dagelijks, wekelijks of maandelijks) en op welk tijdstip. Klik vervolgens op OK en daarna op Start. De Taakplanner is nu klaar.
Het verversen en mailen van uw ExSION rapportage wordt nu voor u gedaan!