• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Over ESC
  • Kenniscentrum
  • Opleidingen
  • Sectoren
  • Events
  • Jobs
  • Support
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Business applications
  • Modern workplace
  • E-business & webshops
  • Strategy & advies
    • Digital Strategy Sprint
    • Modern Workplace Strategy Sprint
    • Managed Services
    • Audit
Contacteer ons

Carrefour en Lidl zetten de weg verder met SSCC labeling en EDI Invoice

In januari 2011 kondigde Carrefour tijdens een informatiesessie van GS1 de plannen voor de ‘DESADV en SSCC roll-out’ aan naar 350 leveranciers. Dit met als doel de goederenontvangst in hun depots te optimaliseren en te rationaliseren.

Wat is een DESADV?

De DESADV, of ook wel de Despatch advice message, is een elektronische pakbon. Dit EDI, electronic data interchange, bericht geeft alle gegevens van een zending weer. EDI staat voor het gestandaardiseerd uitwisselen van gegevens op elektronische wijze om zo de efficiëntie te verhogen en minder administratiekosten te hebben. Er is dus sprake van EDI als er een rechtstreekse uitwisseling is tussen computers van het ene bedrijf naar het andere bedrijf. Dit meestal tussen producent en klant.

Op 1 oktober 2012 is door Carrefour een belangrijke stap genomen om alle aangeleverde goederen in hun centrale depots te laten voorzien van SSCC labels. Deze zomer hebben verschillende klanten van ESC beslist om op geïntegreerde wijze met FoodMaster hun SSCC labels aan te maken.  

Tegen 31 december 2012 moeten alle klanten die nog geen gebruik maken van het EDI-Invoice, dat reeds lange tijd door Carrefour wordt gebruikt, massaal opgestart worden. FoodMaster kan ook hier perfect worden ingezet om hieraan op geïntegreerde wijze aan tegemoet te komen.

Naast Carrefour maakte ook Lidl in november hun plannen bekend om snel werk te gaan maken van EDI-Invoice berichten.

De eerste testen met Foodmaster zijn ondertussen volop aan de gang en zullen begin 2013 snel live kunnen gebracht worden.

Voor de leveranciers zijn hier verschillende voordelen aan verbonden:

  • Een snellere goederenontvangst.
  • Minder betwistingen.
  • Minder wachttijd voor de transporteur.
  • Een snellere reactie bij betwistingen met snellere betalingen als gevolg.

Blijf op de hoogte

Klik de volgknop en je krijgt voortaan regelmatig ons nieuws in je tijdlijn.

Volg ons op LinkedIn

Footer

Contacteer ons

  • info@esc.be
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Support pagina
  • Stuur ons een bericht
  • E-business
  • Applicaties
  • Modern Workplace
  • Consultancy
  • Sectoren
  • Jobs

Top reads

  • Bing Chat Enterprise: productiviteit en beveiliging voor bedrijven
  • Microsoft 365 Copilot: De ultieme AI-assistent voor bedrijven
  • Alles wat je moet weten over Microsoft Copilot
  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • linkedin
  • youtube

©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden