• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen
    • Applicaties
      • Collaboration
      • Boekhouding
      • ERP systeem
      • CRM
      • Business Intelligence
      • Document Management
      • Apps
    • Modern Workplace
      • Security
      • Datacenter
      • Netwerken
      • Hardware
      • Telefonie
      • Digitale receptie
    • E-business
      • E-commerce & webshops bouwen
      • Online platformen en websites maken
      • Online portals en maatwerk ontwikkelen
      • Webapplicaties en mobiele apps bouwen
  • Services
    • Digital Strategy Sprint
    • Managed Services
    • Helpdesk en support
    • Opleidingen
    • Consultancy en projecten
    • Audit
  • Sectoren
  • Jobs
  • Bedrijf
    • Nieuws
    • Events
    • Over ESC
    • Partners
    • Contact
Support Contacteer ons

CRM mag uw sales niet doen vastlopen

Vooraleer verkopers contact hebben met een prospect, of het nu via telefoon is of face-to-face, doen ze er goed aan het CRM-systeem te bekijken. Dit systeem geeft hen dan informatie mee over de klant en/of het bedrijf. En daarvoor dient het ook: verkopers de achtergrondinformatie geven die ze nodig hebben om de kans op een verkoop zo groot mogelijk te maken. 

Dit maakt het dan ook belangrijk dat u uw klantenbestand blijft updaten, ook tijdens het opbouwen van de relatie met de klant. Dit klinkt misschien logisch, maar het is vaak zo dat het profiel van de klant waarmee wordt gestart datgene is waaraan wordt verkocht, zelfs wanneer de klant recht voor uw neus zit en een totaal ander profiel blijkt te hebben. 

De koper-verkoper relatie is aan het veranderen. Kopers hebben vandaag echt nood aan een betrouwbare adviseur, en niet aan een praatjesmaker die zelfs aan een dove een radio zou verkopen. Een onderdeel van een betrouwbare adviseur zijn is het vermogen om te luisteren naar wat klanten te zeggen hebben. Versta hun problemen en tracht hen echt te helpen in uw antwoorden. Verkopers moeten beseffen dat zij niet de controle hebben over de conversatie, maar dat de klant de touwtjes in handen heeft. 

En hoewel je in de verkoopsector een gezonde portie arrogantie nodig hebt, mag dit niet beletten dat er geluisterd wordt naar de klant. Want als er niet wordt geluisterd wanneer dit zou moeten gebeuren, is het onmogelijk een klantenbestand te updaten en te begrijpen wat de klanten of prospecten verlangen. 

Elk klantenprofiel dat uit het CRM wordt gehaald zou zijn eerste contact met de klant niet mogen overleven. Verkopers moeten de drang hebben om dat profiel te veranderen na de ontmoeting met de klant. Zo kunnen ze zien wat ze uit dat gesprek hebben geleerd. En de accuraatheid van dat profiel zal directe impact hebben op de inspanningen van sales, marketing en support, niet enkel in het sluiten van de deal, maar ook voor de klantenrelatie op lange termijn. Het belang ervan valt dus niet te onderschatten. 

Lees hier meer over Microsoft Dynamics CRM 

Til je bedrijf naar een hoger niveau

Weerhouden je bestaande IT-systemen je van groeien? Zet vandaag de eerste stap.

Aan de slag

Footer

Contacteer ons

  • info@esc.be
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Support pagina
  • Stuur ons een bericht
  • Oplossingen
  • Applicaties
  • Modern Workplace
  • Services
  • Sectoren
  • Jobs

Top reads

  • ▶️ Wat is een firewall?
  • Hoera, binnenkort verhuizen we!
  • ▶️ Wat is DLP of data loss prevention?
  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • linkedin
  • youtube

©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden