Binnen Microsoft Dynamics NAV voor de groothandel kan je gebruik maken van de functie ‘Notificatie’. Hieronder eerst enkele screenshots van de verschillende stappen om een notificatie aan te maken. Dit aangevuld met nog enkele voordelen.
Stap 1 : Stel uw communicatiemiddel in:
Stap 2 : Het aanmaken van de Notificatie (notificatie afdrukken):
Het selectieschermpje wordt geopend.
Na deze stap wordt er automatisch een opmerking gelogd: datum, uur en gebruiker.
Dit kan je dan eventueel nog aanvullen en hier op aanduiden op welke documenten je dit wil afdrukken.
Stap 3: finale stap:
Na dat u op OK hebt geklikt wordt de notificatie afgedrukt, gemaild,… Bij de optie ‘telefoon’ wordt er niets afgedrukt, enkel de opmerking wordt dan gelogd.
Voordelen van de functie Notificatie:
Staat de bestelling van een klant klaar voor afhaling?
Informeer je klant dan zo spoedig mogelijk. Een samenvatting van het order, met vermelding van het gewicht van de goederen en openingsuren van het magazijn, worden dankzij de aankondigingen met 1 druk-op-de knop naar je klant verstuurd. Dit per mail, brief of fax volgens de gemaakte afspraak met de klant.
Plan je de levering van goederen voor een klant in de voormiddag en dit tussen 11u00 en 12u00?
Een telefoontje ter bevestiging én eens dubbelchecken of dit voor je klant nog past is zó gedaan. Vraagt de klant de levering in de namiddag te doen of geeft hij extra aanwijzingen voor de chauffeur, dan kan je die loggen in het opmerkingenscherm van deze mededeling. Deze opmerkingen worden mee afgedrukt op de levernota, vrachtbrief of om het even welk ander commercieel document.
Moet je contactpersoon nog het exacte aantal vierkante, kubieke of lopende meters van zijn bestelling doorgeven?
Dankzij de notificatie stuur je hem tijdig een bericht om hem hieraan te herinneren, zodat de uitvoeringstermijn van zijn project niet in het gedrang komt. Als dat geen service is!
Is je collega afwezig en neem je zijn dossiers over?
Telkens een bericht / notificatie wordt opgemaakt houdt NAV voor de groothandel de datum, uur en gebruiker bij. Zo worden dubbele meldingen vermeden én heeft je collega zicht op de notificaties die jij hebt gestuurd tijdens zijn afwezigheid, inclusief de opmerkingen. Communicatie boven alles, zowel extern als intern.
Verkiest de ene klant enkel geïnformeerd te worden per mail en de andere per fax?
Ook dat kan je instellen. Je kan zelfs meerdere communicatietools instellen, met de volgorde waarin je ze wenst te gebruiken, dit per klant en per order.
Herkenbaarheid?
Dankzij het mailen, faxen of afdrukken van de notificatie worden je logo’s en bedrijfsgegevens overgenomen volgens de lay-out van je notificatie. Dit verhoogt de visibiliteit van je bedrijf bij de klant.