Het sales- en marketingproces beheer je het beste vanuit CRM maar eens de leads en verkoopsopportuniteiten echte orders worden werk je best in je ERP. Om efficiënter je leads-to-cash proces op te volgen en te optimaliseren zorgde Microsoft voor een verregaande integratie van Dynamics CRM en NAV 2016. Zo kan je geïnformeerd beslissen zonder dat je altijd maar tussen de twee applicaties moet switchen.
[more]
Beide systemen, Navision & CRM, zorgen ervoor dat zowel je salesproces als je productieproces goed verlopen. Door echter gegevens van het ene pakket beschikbaar te maken in het andere en andersom ga je efficiënter verkopen en efficiënter produceren.
Informatie delen
Uit CRM kunnen accounts (bedrijven) en contacten (personen) gedeeld worden met hun tegenhangers in Dynamics NAV (klanten & contacten). Een sleutelvoorbeeld is dat je vertegenwoordiger up-to-date zicht heeft op de betalingen en financials van de klant waar hij op bezoek is, rechtstreeks in crm.
Orderverwerking
Producten, prijzen en valuta-conversies uit Dynamics NAV worden zichtbaar in CRM waardoor verkopers correcte offertes kunnen opmaken. Deze offertes uit CRM kunnen dan weer mooi bij NAV binnenlopen als orders van waaruit facturatie start.
CRM en ERP integreren
Microsoft heeft een standaard set van onderdelen en items voorzien die gemakkelijk tussen de twee pakketten gesynchroniseerd kunnen worden. Daarnaast kunnen wij als partner deze standaard integratiepunten verder uitbreiden met andere zaken die je graag in beide pakketten up to date hebt.