• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Over ESC
  • Kenniscentrum
  • Sectoren
  • Support
  • E-business
  • Modern Workplace
  • Business applications
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen en Technologieën
        • Business Intelligence
        • CRM
        • Cloud en ICT
        • Cybersecurity
        • Cybersecurity Audit
        • Copilot voor Microsoft 365
        • Copilot Readiness Assessment
        • Digital Strategy Sprint | digitale transformatie workshop
        • Drinkmaster 365
        • Dynamics 365 Business Central
        • Dynamics 365 Customer Engagement
        • E-commerce & Webshops
        • E-commerce Quickscan
        • ERP
        • ERP voor Groothandels met Value Added Service
        • Low-code
        • Managed Services
        • Service Level Agreements
        • Microsoft 365
        • Microsoft Power Apps
        • Microsoft Power BI
        • Microsoft Power Platform
        • Microsoft Sharepoint
        • Microsoft Teams
        • Microsoft Viva Engage
        • Modern Workplace Strategy Sprint
        • NAV / Navision upgraden naar Business Central
        • Online Platformen & Websites
        • PIM
        • ProBatch
        • Productivity
        • Sana Commerce
        • Shopify
        • AI in Vlaanderen: Versnel je groei met slimme integratie

          ESC Groep wordt Alistar. De partner in progress.

          De 3 grootste verschillen tussen Tasklet Factory & WMS in Business Central?

          Check onze Linkedin Community
          Copilot events
        • Alle oplossingen
        • Neem contact op
  • Opleidingen
  • Events
  • Jobs
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Contacteer ons

    E-commerce wint aan belang, ook in de doe-het-zelf sector!

    E-commerce komt steeds meer in de volwassenheidsfase te zitten. Natuurlijk voor de ene sector al wat sneller dan voor de andere. Sommige sectoren hebben nog een enorm potentieel binnen de bestaande online populatie, terwijl andere sectoren zich dan eerder meer moet richten op het aantrekken van consumenten uit de ‘offline’ wereld. DHZ bleef online lang gespaard omwille van het moeilijker transport van de producten maar het tij is aan het keren.

    E-commerce globaal:

    46% van de Belgische internetpopulatie heeft een online aankoop gedaan in het afgelopen jaar.

    Meer en meer mensen durven hun vertrouwen te leggen in e-commerce. Dat vertrouwen is gestegen van 64% naar 70% in 2012. Dankzij dit vertrouwen zullen het aantal online aankopen ook meer beginnen te stijgen. Geslacht speelt niet echt een rol: 55% van de online shoppers is mannelijk en 45% vrouwelijk. De leeftijdscategorie die eerder online kopen stemt zeer goed overeen met de doe-het-zelfdoelgroep, namelijk tussen de 28 – 43 jaar met zo een 59%.

    E-commerce in de doe-het-zelfsector:

    In 2012 was DHZ ongeveer goed voor 6% alle online aankopen. 26% van de surfers die iets online kocht in de Doe-het-zelf-sfeer kwam bovendien later nog eens terug (2 online aankopen per jaar voor DHZ-materiaal), 18% hield het bij een eenmalige aankoop. Slechts 3% doet het reeds frequent met  6 tot 10 online aankopen van DHZ-materiaal per jaar. Een heleboel surfers kunnen er echter geen exact aantal aankopen op kleven terwijl ze zeker zijn hiervoor reeds online geshopt te hebben.

    Bij een rondvraag bij consumenten geeft 11% aan de komende 12 maanden meer online te gaan aankopen voor producten uit de doe-het-zelfzaken. Via e-commerce werd er gemiddeld €199 gespendeerd binnen de doe-het-zelfsector aan de laatste online aankoop. Terwijl de gemiddelde online aankoop ligt op €187.

    De consument is best wel tevreden van de bestaande e-commerce websites met een doe-het-zelf-aanbod. Maar liefst 59% van de consumenten is zeer tevreden, 24% is gewoon tevreden, 4% is neutraal, 6% is eerder ontevreden en 8% is zeer ontevreden. 89% van de consumenten zou een doe-het-zelf website aanraden aan vrienden.

    De Belgische websites doen het trouwens zeker niet slecht, maar liefst 47% van de online shoppers verkiest de Belgische websites boven de buitenlandse websites. 

    Voor een goed e-business platform moet het bedrijf uiteraard eerst beschikken over een op maat geïntegreerd ERP systeem. Voor de doe-het-zelf sector is onze ERP-oplossing op basis van Dynamics NAV een zeer geschikte oplossing die eenvoudig uitgebreid kan  worden met e-commerce.

    Blijf op de hoogte

    Klik de volgknop en je krijgt voortaan regelmatig ons nieuws in je tijdlijn.

    Volg ons op LinkedIn

    Footer

    Contacteer ons

    • info@esc.be
    • +32 (0)9 329 93 06
    • Support pagina
    • Stuur ons een bericht
    • E-business
    • Applicaties
    • Modern Workplace
    • Consultancy
    • Sectoren
    • Jobs

    Top reads

    • Waarom digitalisering nu cruciaal is voor olie- en gasbedrijven 
    • Van productiviteit naar proactiviteit: hoe AI je organisatie slimmer laat werken
    • Zonder AI-strategie loop je straks structureel achter
    • facebook
    • twitter
    • instagram
    • linkedin
    • youtube

    ©1999 - 2024 Alle rechten voorbehouden aan ESC by Alistar | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookie policy