Microsoft Dynamics 365 – Business Central is al enkele dagen een feit. De nieuwste update van Dynamics NAV / Navision is een waar commandocentrum dat alle onderdelen van je bedrijf met elkaar verbindt. Maar wat haal je er nu eigenlijk uit? Wel, een heleboel.
Technologische innovaties komen in een razendsnel tempo op ons af. Desondanks evolueren bedrijven soms sneller dan hun software. Dat betekent dat ze beperkt worden door dezelfde data verschillende keren te moeten invoeren, inaccurate rapporten of legacy software waar ze niet omheen kunnen.
Business Central maakt daar komaf mee door al de data die je business genereert te analyseren en samen te brengen op een gebruiksvriendelijk dashboard.
Gebruiksvriendelijkheid
Het begint met een frisse UI. In je role centre vind je een dashboard met alle informatie die toepasselijk is voor jouw rol. Dat gaat veel verder dan enkel to-do lists of inkomende aankooporders.
Hoewel die er natuurlijk ook zijn. Krijg je een bestelling, dan kan je meteen doorklikken naar zowel je voorraad als klantinformatie. Heeft de klant nog openstaande facturen? Dan kan je met enkele klikken een herinnering sturen.
Heb je weinig artikelen in voorraad? Dan kan je meteen bij je leverancier bijbestellen. Business Central laat je ook zien of je bij die leverancier nog andere producten koopt die niet meer voorradig zijn. Zo kan je in bulk bestellen en bespaar je op transportkosten.
Bovenaan je dashboard vind je Business Insights. Wat is je bestverkopende product? Wie is je beste klant? Hoeveel verkocht je deze week in vergelijking met vorige week?
Voorspellende software
Maar Business Central doet veel meer dan enkel je bedrijfsprocessen vereenvoudigen. Het voorspelt ook de toekomst. Door je bedrijfshistoriek te analyseren geeft de software je een idee van wat wanneer goed verkoopt.
Is product A populair rond de Kerstperiode, dan laat Business Central je dat weten. Zo kan je ervoor zorgen dat je voorraad voldoet en kan je ook marketingcampagnes opstarten.
Efficiëntie staat voorop
Je kan met Business Central ook veel meer doen vanuit Outlook. Krijg je een e-mail van een klant waarin hij 4 exemplaren van product B en 6 exemplaren van product C bestelt, dan kan je de betaalgeschiedenis van de klant via Outlook bekijken. Zo weet je of hij nog openstaande facturen heeft.
Business central bekijkt ook de e-mail en maakt journaallijnen aan voor de bestellingen. Je moet die dan enkel nog goedkeuren (of wijzigen, indien nodig) en je boekt de bestelling meteen vanuit Outlook in.
Personalisatie
Je dashboard is al geoptimaliseerd volgens je rol, maar je kan het ook zelf personaliseren. Je kan dit niet enkel voor jezelf doen, maar ook voor iedereen binnen je organisatie.
Die voorkeuzen sla je op als extensie.
In de Appsource kan je ook extensies van Microsoft partners downloaden. Zo kan je nieuwe toepassingen voor PowerBi, workflows en andere optimalisaties vinden om je leven nog te vergemakkelijken.
Je leest het, Microsoft Dynamics 365: Business Central maakt je bedrijf overzichtelijker en je werk efficiënter. Geïnteresseerd? Of nog niet helemaal overtuigd? Neem hier zelf een kijkje.