Microsoft zet deze maand opnieuw in op connectiviteit en gebruiksvriendelijkheid. Nieuwe features in het Office 365-pakket beloven een sterkere integratie van SharePoint en Teams. Ook de Planner helpt je productiviteit verhogen. Tot slot krijg je ook vanuit Office 365 toegang tot het admin centre.
Teams en SharePoint
Er was altijd al een sterke integratie tussen Teams en Sharepoint, maar Microsoft zet de laatste maanden nog sterker op die connectiviteit in. Zo voegden ze onlangs de mogelijkheid toe om een hele SharePoint document library in Teams te linken. Zo kan je hele databases met je team delen.
Nieuwe chatfunctionaliteiten in Teams maken het programma nu gebruiksvriendelijker én efficiënter. Zo kan je een groepschat op stil zetten, verbergen of verlaten als die niet meer relevant is.
Ook video en conference calls worden makkelijker in Teams. Zo kan je ‘delegates’ instellen. Dat betekent dat collega’s telefoons die voor jou bedoeld zijn kunnen opnemen. Heel handig als je op vakantie of in een vergadering bent. Verder kan je met Cloud recording ook vergaderingen opnemen voor afwezige collega’s.
Planner
Ook Microsoft Planner integreert steeds verder met Office 365 tools zoals Outlook, Teams en Sharepoint.
Nu kan je ook een Plan op een Sharepoint-pagina toevoegen. Dat betekent dat je in je SharePoint groep dus een to-do lijsjes en groepsprojecten kan invoegen.
Admin centre
Het nieuwe Microsoft 365 Admin Centre is al sinds april een feit. Die hub brengt Office 365, Windows 10 en Enterprise Mobility plus Security samen. Microsoft breidt het Admin Centre nu verder uit.
Als je nu naar admin.microsoft.com gaat kan je vanop de site al de Office 365 en Microsoft 365 diensten van je bedrijf beheren. Zo heb je altijd een overzicht van je Microsoft applicaties.
Bekijk hier de volledige video:
Heb je nog vragen over Microsoft Office 365 of andere Microsoft-applicaties? Contacteer gerust ons IT-team.