De maart 2018 update van Microsoft Office 365 staat in het teken van communicatie en planning. Naar goeie gewoonte lichten we de drie beste features van deze update uit.
Wil je de volledige video bekijken, dan kan je dat natuurlijk onderaan de blogpost doen.
1) Yammer
Yammer is een social media applicatie die je collega’s met elkaar verbindt. Waar ter wereld ze ook zijn. Zo kan je communiceren en samenwerken. Binnen Yammer kan je verschillende groepen oprichten. Die werken een beetje zoals Facebook Groups. Zo kan elk departement of team binnen je bedrijf een groep hebben. Of richt je een groep op rond een bepaald thema.
Net als bij andere sociale media groepen zijn de topics die binnen Yammer-groepen besproken worden niet altijd relevant voor de leden van een groep. Of stelt iemand een vraag die beter in een andere groep thuishoort. Daar is nu een oplossing voor: je kan posts tussen groepen verplaatsten. Dat is heel eenvoudig te doen:
Stap 1:
Je kan zelfs een boodschap toevoegen, zodat iedereen weet waarom je de post verplaatst.
Stap 2:
2) Microsoft Teams
Waar Yammer communicatie met al je collega’s verbetert, werkt Microsoft Teams eerder binnen je eigen team. Conversaties, projecten, files, agenda’s en zoveel meer. Allemaal in één app. En die app is net een stuk beter geworden.
Geen gerommel meer met links en screenshots, Teams laat je nu toe om data vanuit verschillende apps in Teams te posten. Trello, Adobe Creative Cloud, Youtube,…zelfs weerberichten voor je medewerkers die de baan op moeten. Meer nog, de data is interactief en wordt dus constant geüpdatet.
3) Planner
Met Planner, de planning-app binnen Office 365, kan je je verschillende taken nu specifieker filteren. Zo behoud je een duidelijk overzicht.
Je kan ook instellen dat teamleden notificaties per mail krijgen. Zo mist niemand nog een deadline.
Bekijk hier de volledige video.