• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Over ESC
  • Kenniscentrum
  • Sectoren
  • Support
  • E-business
  • Modern Workplace
  • Business applications
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen en Technologieën
        • Business Intelligence
        • CRM
        • Cloud en ICT
        • Cybersecurity
        • Cybersecurity Audit
        • Copilot voor Microsoft 365
        • Copilot Readiness Assessment
        • Digital Strategy Sprint | digitale transformatie workshop
        • Drinkmaster 365
        • Dynamics 365 Business Central
        • Dynamics 365 Customer Engagement
        • E-commerce & Webshops
        • E-commerce Quickscan
        • ERP
        • ERP voor Groothandels met Value Added Service
        • Low-code
        • Managed Services
        • Service Level Agreements
        • Microsoft 365
        • Microsoft Power Apps
        • Microsoft Power BI
        • Microsoft Power Platform
        • Microsoft Sharepoint
        • Microsoft Teams
        • Microsoft Viva Engage
        • Modern Workplace Strategy Sprint
        • NAV / Navision upgraden naar Business Central
        • Online Platformen & Websites
        • PIM
        • ProBatch
        • Productivity
        • Sana Commerce
        • Shopify
        • AI in Vlaanderen: Versnel je groei met slimme integratie

          ESC Groep wordt Alistar. De partner in progress.

          De 3 grootste verschillen tussen Tasklet Factory & WMS in Business Central?

          Check onze Linkedin Community
          Copilot events
        • Alle oplossingen
        • Neem contact op
  • Opleidingen
  • Events
  • Jobs
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Contacteer ons

    Onderzoek: B2B e-commerce bij toeleveranciers van de bouwsector

    Sana Commerce vroeg Sapio Research de huidige stand van zaken op het gebied van B2B e-commerce en digitale transformatie te onderzoeken. Deze (Nederlandse) cijfers geven een beeld van de pijnpunten die bouwhandels ervaren en hoe een efficiënt geïmplementeerd e-commerce platform die problemen kan oplossen (Bron: Sana Commerce).  

    We analyseren de cijfers.  

    Welke kenmerken van een e-commerce platform zijn het belangrijkst?

    1. Verminderen van fouten naar aanleiding van handmatige invoer (95%)
    2. Verminderen van eisen rond systeembeheer (92%)
    3. Minimaliseren van orderverwerking voor inside sales/binnendienst (90%)

    Verminderen van fouten door handmatig invoeren blijkt over sectoren heen een belangrijk pijnpunt. De andere twee punten zijn specifiek belangrijk voor de bouwmaterialenhandelaars.

    Fouten door handmatig invoeren van data is dus een universeel probleem in de B2B-sector. De oorzaak hiervan ligt bij een gebrek aan de noodzakelijke technologie én het ontbreken van een centrale hub waarin alle data verzameld wordt.

    Met andere woorden, verminder fouten door er simpelweg voor te zorgen dat je minder data handmatig moet invoeren. Hoewel ‘simpelweg’ natuurlijk makkelijk gezegd is.

    Financiële gegevens, voorraad, artikelprijzen en logistiek bewaar je in een ERP-systeem zoals Microsoft Dynamics Business Central (voorheen Dynamics NAV)

    – Voor bouwhandels, doe-het-zelf-zaken en andere toeleveranciers is er een versie van Dynamics specifiek voor hen

    – Je eigen salesmensen maar ook je klanten zelf kunnen orders ingeven via gebruiksvriendelijke online portals of webshopsoftware zoals Sana Commerce

    – Wil je nog meer productinformatie centraliseren (bijvoorbeeld technische fiches, handleidingen, dop’s, …) dan integreer je een PIM-systeem zoals Perfion.

    Op deze manier heb je alle informatie gebundeld in één geïntegreerd digitaal platform waardoor fouten en manuele orderverwerking sterk worden verlaagd.

    De belangrijkste uitdagingen voor e-commerce projecten binnen bouwhandels

    1. Zorgen dat klantinformatie correct en compleet in één systeem beschikbaar is (94%)
    2. De IT-infrastructuur updaten (90%)
    3. Het werken met één centraal systeem (88%)

    De eerste twee punten zijn in elke sector belangrijk, het derde punt is specifiek van belang voor de toeleveranciers van bouw

    De wereldeconomie is zich aan het herstellen en vooral de stijgende vraag naar woningen zorgt ervoor dat de bouwsector het in het algemeen goed doet. Maar elk bedrijf moet ervoor zorgen dat hun software die groei aankan.

    Microsoft Dynamics 365 Business central is daar de ideale software voor. Naast alle voordelen van Microsoft Dynamics NAV, zoals een gebruiksvriendelijke central hub voor product, prijs- en klantinformatie, biedt deze laatste vernieuwing ook voorspellende software en een hoge mate van automatisatie. Zo kan je voorspellen welk product het wanneer goed doet en kan je je werknemers inzetten voor belangrijke taken, zoals het verbeteren van klantervaring. 

    Wil je meer info over Microsoft Dynamics 365 Business Central, neem dan contact op met een van onze experts.

    Blijf op de hoogte

    Klik de volgknop en je krijgt voortaan regelmatig ons nieuws in je tijdlijn.

    Volg ons op LinkedIn

    Footer

    Contacteer ons

    • info@esc.be
    • +32 (0)9 329 93 06
    • Support pagina
    • Stuur ons een bericht
    • E-business
    • Applicaties
    • Modern Workplace
    • Consultancy
    • Sectoren
    • Jobs

    Top reads

    • Waarom digitalisering nu cruciaal is voor olie- en gasbedrijven 
    • Van productiviteit naar proactiviteit: hoe AI je organisatie slimmer laat werken
    • Zonder AI-strategie loop je straks structureel achter
    • facebook
    • twitter
    • instagram
    • linkedin
    • youtube

    ©1999 - 2024 Alle rechten voorbehouden aan ESC by Alistar | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookie policy