Er komt heel wat kijken bij uw service-activiteiten: planning, garantie, service-historiek, onderhoudscontracten en misschien zelfs onderaannemers. Lees in dit kort artikel hoe de geïntegreerde ERP-software Dynamics NAV dit aanpakt.
Een krachtige module serviceplanning zorgt er in eerste instantie voor dat u altijd het overzicht bewaart. Via een grafisch planbord kunnen resources worden toegewezen aan de werkorders. Deze werkorders kunnen op diverse manieren worden gesorteerd en gefilterd zodat u in een mum van tijd uw planning op orde heeft. Werkorders voor preventief onderhoud worden bovendien automatisch aangemaakt, zo vergeet u ze zeker niet. Indien u ook kalibratie en certificeringsopdrachten uitvoert kunnen die gemakkelijk toegevoegd worden aan de werkorders.
Vanuit uw gepland werkorder ziet u meteen welke onderdelen u nodig heeft voor de job. Bij onvoldoende voorraad kunt u direct van uit het werkorder gaan bijbestellen. Zo komt uw planning niet in gevaar. Op dezelfde manier kunt u, indien nodig, diensten van onderaannemers aan het werkorder toevoegen en afhandelen.
Na een service-beurt kan blijken dat het werkorder onder garantie valt. Hiervoor moet u geen nieuw order aanmaken. Zelfs wanneer het order reeds is afgewerkt kunt u dit gemakkelijk aanpassen in een garantieclaim.
Indien u een order onder garantie uitvoert genereert dit meteen ook een claim richting leverancier. De afhandeling van die claim verloopt gestroomlijnd via de inkoop of verkoop in het ERP-pakket en is apart te volgen in het grootboek.
Via de service-historie ziet u meteen de historiek van een apparaat. Uw service-medewerkers kunnen hun uren en onderdelen op de smartphone of tablet registeren via EveryWare Service. Deze toepassing laat ook toe om onderweg nieuwe orders te ontvangen en te verwerken.