Overal duiken chat-mogelijkheden op: Facebook Messenger, whatsapp, Linked In, je favoriete webshop, … maar hoe zit dat IN jouw bedrijf? 50 % kans dat koning email nog steeds regeert. Met uitpuilende mailboxen, onbeantwoorde vragen, frustratie en heel wat tijdsverlies tot gevolg. Geef je mensen een tool als Skype for business en zie hoe vlotter communiceren jouw bedrijf een boost geeft. En wel zo …
De meest gebruikte & handigste scenario’s
- Een snel berichtje: in de stijl van “Is die offerte al binnen?” Of “Waar vind ik onze standaard template?”. Het typische soort vraagjes die geen mail waardig zijn. Je wil niet weten hoeveel er dagelijks (onbeantwoord) doorheen je bedrijf zweven.
- Beschikbaarheid: weten of iemand beschikbaar is spaart heel wat tijd. In Skype kan je status zelf wijzigen maar nog gemakkelijker is dat Skype het voor jou doet. Bijvoorbeeld op basis van de afspraken in je Outlook agenda, wanneer je een powerpoint presentatie geeft of wanneer je een tijdje offline bent. Gedaan met te bellen naar een collega om na 7 keer rinkelen te besluiten dat hij ‘waarschijnlijk’ niet beschikbaar is.
- Waar is Waldo: Skype leert van je locatie. Werk je van thuis en pas je je locatie aan naar bijvoorbeeld ‘homeoffice’ dan zal skype dat volgende keer autoamtisch doen. Ben je op het hoofdkantoor of in een andere vestiging? Ben je onderweg met de Skype app op je smartphone dan zullen je collega’s zien dat je ‘mobile’ bent. Superhandig.
- Scherm delen of samenwerken in een applicatie: Soms kan je het nog zo goed proberen uitleggen, wat je echt zou willen is het gewoon even tonen. Wel in Skype maak je twee kliks en je collega ziet je scherm (en ziet meteen ook het licht 🙂 ). Je kan nog een stapje verder gaan en samen zaken wijzigen. Bijvoorbeeld in een document of excel.
- Even ‘skype’ bellen: Van gedachten wisselen is soms gewoon gemakkelijker als je kan babbelen. Van je chat overschakelen naar audio / bellen gebeurt met enkele kliks. Wil je er ook beeld bij dan schakel je video in en wordt de camera van je notebook of smartphone ingeschakeld.
Niet zo een lezer? Volg dan een van onze 30′ minuten-webinars!
Webinar 1: Vlotter online communiceren met klanten, contacten en collega’s
Webinar 2: Vlotter van overal samenwerken
Webinar 3: Je office365 veiliger maken en backuppen
Skype for busines in het kort
Laat je toe om:
- Te chatten, te bellen
- Online te vergaderen of zaken te bespreken in groep
- Online te presenteren, je scherm te delen of online samen te werken
Van op eender welk toestel
- Notebook of desktop
- Smartphone of tablet
Met:
- Collega’s
- Klanten (indien gewenst)
- Contacten (indien gewenst)
Als een lopend vuurtje
Door simpelweg de skype for business chatclient te installeren zullen je mensen steeds meer van bovenstaande mogelijkheden gaan gebruiken. Afhankelijk van je bedrijfstype zijn nog meer uitgebreide mogelijkheden beschikbaar zoals:
- Bestanden doorsturen via Skype
- Presentaties doen
- Webinars organiseren
- Skypen met klanten en contacten buiten je bedrijf
- Vergaderen over skype
- Conference calls maken
- Video’s en demo’s opnemen
- Polls doen onder Skype deelnemers
- Cloud PBX
Hoe begin je er aan?
Heb je al Office365 dan zit Skype vermoedelijk al in je bundel. Heb je nog geen Office365 dan kan je Skype for business als aparte service nemen. We helpen je graag verder.
Niet zo een lezer? Volg dan een van onze 30′ minuten-webinars!
Webinar 1: Vlotter online communiceren met klanten, contacten en collega’s