Jim Bogaert, marketing manager van snoepfenomeen Ameel Candy World, gaf op de E-commerce Xpo zijn gefascineerd publiek een blik achter de schermen van de AMC e-commerce machine. Na amper één jaar gaat 40 % van hun orders via de webshop en hebben ze niet minder dan 1400 nieuwe webklanten gewonnen. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Toen Ameel Candy World bij ESC kwam aankloppen maakte een e-commerce strategie vanaf dag één deel uit van hun business plan. Nieuwe én bestaande klanten moesten een gebruiksvriendelijk, vlot en duidelijk platform op het scherm krijgen. Zo zouden ze gemakkelijk kunnen bestellen, zien welke producten in voorraad zijn en wat hun prijzen zijn. De webshop vormde met andere woorden het fundament voor de digitale evolutie van Ameel Candy World. En na één jaar werpt het platform al vruchten af.
We gaan Jim zelf laten vertellen hoe ze dat gedaan hebben, maar laat ons zeggen dat een gedreven team, volharding en een fantastische marketing mix een sleutel zijn om bestaande en nieuwe klanten online te activeren. Vooral een originele en authentieke videomarketing speelde een grote rol in het succes van hun e-commerce strategie.