Tijdens de ‘Eddie’s Corner Tech Sessions’ delen experten hun ervaringen over ontluikende technologie. We polsten bij de Belgische experten in artificiële intelligentie (A.I.), chatbots en Internet of Things (IoT) wat de impact ervan wordt op de e-business activiteiten van Vlaamse bedrijven. Hier is wat Chatlayer ons leerde.
Chatbots versterken de conversationele klantervaring
De chatbots van Chatlayer vind je voornamelijk in de context van customer support terug. Wetende dat gemiddeld 80 procent van de vragen lopende via de contactpagina repetitief van aard zijn, biedt het automatiseren hiervan een grote meerwaarde. Enerzijds leidt dit tot een snel geholpen en tevreden klant maar anderzijds tot een dalende kost en uitdagender takenpakket van support agents.
Verder zijn messaging applicaties zoals Facebook Messenger, Whatsapp en webchat de nieuwe manier van communiceren. Stijgende klantvragen en -verwachtingen vervat in een waterdichte multi-channel klantervaring is vandaag de standaard. Chatlayer.ai steunt Belgische marktleiders in de financiële en telecom-wereld om ook via alternatieve kanalen in dicht contact te staan met hun klanten. Ook andere sectoren volgen snel.
“Een chatbot gefocust op het begrijpen van de klant”
NLP (Natural Language Processing) is de vaardigheid van een computer om menselijke taal te begrijpen. Hoe accurater, hoe beter de chatbot de klant verstaat en hoe meer kosten je uiteindelijk gaat besparen. Voorbije jaar boekte Chatlayer.ai een grote vooruitgang specifiek gericht op het verbeteren van hun Frans en Nederlandstalige NLP engines. In een vergelijkende studie met partijen als IBM en Google kwam Chatlayer.ai’s NLP als meest accuraat naar voren. Dat is erg belangrijk om de klant op zo’n natuurlijk mogelijk manier verder te helpen via de chatbot op je webshop.