Vandaag chatten en videobellen we meer dan ooit via Microsoft Teams, dat is ingeburgerd! Maar wist je dat je ook je klassieke telefonie kan integreren via Direct Routing en VoIP? Met de geïntegreerde cloud oplossing van Microsoft Teams en Destiny optimaliseer jij je samenwerking en business continuity: je verrijkt je Cloud telefooncentrale met de samenwerkingsmogelijkheden van MS Teams en koppelt er je CRM aan. Zo werk en overleg je efficiënter en blijf je overal bereikbaar voor klanten en collega’s.
De combinatie Teams + telefooncentrale
Gebruik je MS Teams als telefooncentrale? Dan kun je jouw klassieke telefonie in de MS Teams-omgeving integreren. En dat is handig voor je mobiele of telewerkende collega’s én voor je medewerkers op kantoor. Want via de Direct Routing-oplossing van Destiny maak je van Microsoft Teams een volwaardige telefooncentrale. MS Teams-gebruikers krijgen ieder een eigen telefoonnummer toegewezen. Via de MS Teams-applicatie ontvangen ze oproepen en bellen ze uit via de Destiny telefonie. Of schakelen ze vlot door naar mobiele collega’s, gebruikers binnen MS Teams of externe nummers. Alles geregeld via één scherm. Je hebt alleen nog een headset nodig.
Integreer je business in Microsoft Teams met direct routing
Wil je blijven gebruik maken van de MS Teams omgeving als collaboratietool, in combinatie met een geavanceerdere cloud telefooncentrale? Ook dat is mogelijk, namelijk via VoIP! Voice over IP of VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Simpel gezegd: bellen over het computernetwerk. Je sluit je telefooncentrale of telefoontoestel niet meer aan op het telefoonnetwerk, maar direct op het internet – via elke bestaande internetverbinding. Met VoIP zitten je telefonie en internet dus op hetzelfde netwerk. Bij Destiny kan je zelfs gebruik maken van onze eigen telefooncentrale in de cloud. Zo kan Destiny ook een koppeling maken met je klantendatabase, helpdesk- of callcenteromgeving:
- Microsoft CRM-integratie. We integreren de cloudtelefonie van Destiny met je CRM-systeem. Bij een inkomend gesprek zie je meteen wie je aan de lijn hebt, en wat je over je beller en zijn projecten moet weten.
- Geavanceerd callcenter. Met onze cloudtelefonie beschik je over een volwaardige callcenteroplossing. Een algemeen nummer schakelt oproepen in een mum van tijd door naar een beschikbare agent. Via de Destiny-toepassing met geïntegreerde MS Teams-interface volgt je callcentermanager de (dropped) calls en activiteiten van zijn agenten op – in real time. Zo grijpt hij op de callcenteroplossing in wanneer dat nodig is en houdt hij zicht op alle informatie via MS Teams.
- Ticketing. Ook kunnen we jouw ticketingoplossing voor helpdesks integreren. Wie een vraag heeft, krijgt automatisch een ticketnummer toegestuurd. Belt deze gebruiker onze helpdesk op en geeft hij dat nummer in het keuzemenu in? Dan wordt de oproep naar de agent gerouteerd die hij eerder aan de lijn had. Dankzij de hoger beschreven CRM-integratie ziet deze agent ook de historiek van zijn supportvraag op het scherm, en kan hij de beller meteen verder helpen. Zo hoeft een klant niet zijn telkens opnieuw zijn verhaal te doen.
Wat zijn de voordelen van VOIP en direct routing tegenover de klassieke telefonie?
- Kostenefficiëntie. Eerst en vooral: VoIP is een pak goedkoper. Je telefooncentrale heeft geen 100.000 aansluitingen meer nodig voor alle telefoons of je ISDN verbindingen met je operator. Dat scheelt in aankoop-, beheer en onderhoudskosten.
- Schaalbare oplossing. Een VoIP-verbinding met je operator is ook een pak schaalbaarder dan de klassieke telefoonlijnen. Je kan makkelijk over dezelfde aansluiting extra kanalen bestellen, zonder dat er nieuwe infrastructuur nodig is. In het geval van een VoIP-centrale in de cloud, heb je al helemaal geen grenzen. Je laat deze volledig meegroeien of inkrimpen – afhankelijk van je noden.
- Vlot telewerk. Kies je voor een VoIP-telefooncentrale in de cloud? Dan kun je makkelijker van op afstand communiceren en samenwerken. Omdat ze in de cloud draait, kunnen je gebruikers er vanop eender welke locatie gebruik van maken. Op VoIP-telefooncentrales kun je bovendien ook je mobiele telefonie integreren. Je collega’s zijn dan op hun vaste telefoonnummer bereikbaar via hun mobiele toestel. Neemt iemand even niet op, dan gaat het gesprek over naar een collega of de receptie. Je collega’s kunnen naar hartenlust bellen en surfen, waar en wanneer ze maar willen. In deze tijden van telewerk en toenemende mobiliteit kan dat tellen.
- Focus op veiligheid – Ook op vlak van veiligheid zit je goed met VoIP. Uiteraard moet je je bedrijfsnetwerk met een firewall tegen cyberrisico’s beschermen, maar VoIP heeft geen groter risico op datalekken dan klassieke netwerken. Bovendien hebben de meeste providers ook de nodige beveiliging ingebouwd in hun netwerk om fraude te voorkomen.
- Linkedin share
- 4shares
Het e-book is volledig vrij te downloaden zonder dat je gegevens moet achterlaten.
Omschakelen naar VOIP met Direct Routing? Goed idee!
VoIP staat op het punt de klassieke telefonie te vervangen. In Noord-Europa en Nederland gebeurde dat al grotendeels. Frankrijk en België schakelen ook meer en meer over. En terecht. Voice over IP biedt bedrijven immers de voordelen van de flexibiliteit die ze nu zo nodig hebben. En met de recente technologische evolutie is er geen kwalitatief verschil meer tussen klassieke telefonie en Voice over IP. De VoIP-providers bouwen standaard enkele ‘quality of service’-mechanismes op hun internetlijnen in die de geluids- en netwerkkwaliteit op elk moment garanderen.
Het is duidelijk: VoIP en direct routing maakt het (bedrijfs-)leven efficiënter en sneller. Dankzij VoIP wordt telefonie een alsmaar kleinere schakel in een groter communicatiesysteem, waarbij de grens tussen verschillende applicaties steeds meer vervaagt.