In oktober krijgt Business Central zoals gewoonlijk een van zijn halfjaarlijkse updates. Deze herfst-update bevat weer heel wat nieuwigheden die dit ERP-pakket nog aangenamer en krachtiger maken. Uit de meer dan 50 verbeteringen van Business Central Release wave 2 2021 moet je vooral deze gezien hebben volgens ons!
Gebruiksvriendelijkheid
Bedrijfssoftware mag nog zo krachtig zijn als wat, als ze niet gebruiksvriendelijk is lopen je medewerkers er al snel met een grote bocht omheen. Daarom focust Microsoft steevast op het verbeteren van de gebruikerservaring.
Zo worden een heleboel pagina’s nog beter gelay-out en passen ze zich ook vlotter aan het formaat van je scherm aan. Veel gebruikers vonden hun weg al naar de personalisatiemogelijkheden waardoor ze schermen, velden en kolommen kunnen aanpassen. Microsoft maakt nu nóg meer kolommen en velden beschikbaar om in je persoonlijke schermen te slepen. Zet dus de pagina’s van onder andere de ontvangstregels, verzendregels, bankrekeningen, rekeningschema’s, dagboeken, inkoop- en verkoopdocumenten nog beter naar je hand. Check hier wat er allemaal kan!
Snellere regel-ingave in Business Central Release wave 2 2021
Sommige gebruikers waren gewoonweg sneller dan Business Central als het op ingave van lijnen aankwam. Vlotjes tabben van de ene kolom naar de andere, snel wat gegevens intikken en een aantal F8-toetsencombo’s om waarden naar beneden door te kopiëren zorgde al eens voor een stotter in het systeem. Die milliseconden wachten tot de lijn opgeslagen was om de volgende te kunnen beginnen, was erg vervelend dus dat is sterk verbeterd in deze versie van de modern client in de browser.
Lijst van vertrouwde partner-apps
Net zoals je smartphone heeft ook je ERP-pakket Business Central een appstore, de AppSource genaamd, waar je uitbreidingen voor Dynamics 365 kan vinden. Heb je schrik dat een app jouw werking zou verstoren dan kan je nu aan ESC vragen om een extra laagje zekerheid in te bouwen en enkel die apps te tonen die we in samenspraak met jouw IT-afbeelding hebben goedgekeurd. Zet alvast Appsis op de lijst 😉
Beter met Microsoft Office 365 in Business Central Release wave 2 2021
Een van de redenen waarom veel bedrijven Dynamics 365 Business Central kiezen is de integratie met andere Microsoft toepassingen zoals Outlook, Office, Power BI enzovoort. Ook in deze herfst-update wordt ook aan de integratie weer een aantal zaken toegevoegd.
De krachtigste vinden we de verbeteringen aan de “export naar excel” feature die snelle gegevensanalyse, het delen van tabelgegevens, bulkcorrectie of het invoeren van records mogelijk maakt. Nu kan je ook lijsten die ingesloten zijn op een pagina, bijvoorbeeld de regels op een verkooporder, snel naar excel trekken. Ook rapporten kunnen nu nog makkelijker naar excel en dat als ruwe data, zonder enige layout waardoor je een propere tabel krijgt waar je naar hartenlust op kan gaan excellen!
Nieuwe landen voor Business Central Release wave 2 2021
Heb je een afdeling, vestiging, onderneming in Argentinië, Bulgarije, Chili, Myanmar, Puerto Rico, Slovakije, Ukraine? Daar is nu ook gelokaliseerde ondersteuning voor Business Central. Of we eens op reis willen naar Puerto Rico om een van jouw filialen te gaan opstarten? Tuurlijk.
Ook onze ontwikkelaars en consultants krijgen weer heel wat coole nieuwe verbeteringen
Vooral wat betreft debuggen wordt ons leven iets gemakkelijker en ook de mogelijkheid om volledige omgevingen te kopiëren, zowel sandboxes als productie-omgevingen, doet ons hart zingen. Als we dan toch even de geek mogen uithangen zijn we ook enthousiast over de optimalisatiemogelijkheden om achtergrondprocessen beter te beheren waardoor jouw Dynamics BC lekker snel blijft. En ook de alleen-lezen-intentie bij Odata-integraties waardoor we gegevens automatisch uit een secundaire database replica trekken in plaats van je productie-omgeving te belasten is eentje die jouw en onze techies kunnen appreciëren.
Wil je de volledige, 50+, verbeteringen overlopen? Check dan hier alles in detail.
Dynamics 365 Business Central uitbreiding in de kijker: Appsis Finance met Isabel Connect
Wil je jouw finance nog meer automatiseren dan bevelen we de uitbreiding Appsis Finance aan. De Isabel Connect interface van Appsis maakt multibanking mogelijk. Bankafschriften importeren en klaarzetten, betaalopdrachten uitvoeren of banksaldo’s checken… check! Verder helpt Appsis Finance je met gestructureerde mededelingen, visueel afpunten, debiteurenbeheer, variabele fiscale beperkingen, goedkeuringsflows op leveranciersbankrekeningen en nog veel meer. Bekijk hier de Appsis Finance add-on.