Het is algemeen geweten dat het minder moeite kost om aan een bestaande klant te verkopen, dan een nieuwe klant aan te trekken. Daarom is het belangrijk om geen enkele mogelijkheid onbenut te laten om de klantentrouw te verhogen. Zeer belangrijk hierin is een goede levering. Dit is namelijk vaak het enige fysiek contact dat je als e-commerce bedrijf hebt met je klant. Gebruik onderstaande tips om via betere leveringen de klantentrouw te verhogen.
- Zorg er voor dat de laatste meters goed zitten
Als bedrijf kan je zeer kwalitatieve producten aanbieden en een goede online ervaring aanbieden maar als je zelf niet transporteert ben je afhankelijk van de glimlach en service van je koerier. Hier bestaat het gevaar dat dit bedrijf niet dezelfde waarden van uw onderneming overbrengt en dat schaadt ook uw onderneming. Bekijk dus zeker niet alleen de prijs maar ook het service-niveau van je koerier en houdt onder andere je klanten op de hoogte doorheen het volledige leveringstraject. - Zorg voor een ‘wow’ effect wanneer het pakket in ontvangst genomen wordt
Naast de consument verrassen met een ‘wow’ verpakking kan je ook steeds kleine extraatjes meegeven in de verpakking zoals small gifts om net dat ietsje meer te bezorgen. - Zorg voor snelle leveringsopties
Consumenten wachten niet graag op hun order. Bovendien kan de klant in een fysiek winkelpunt meteen over het product beschikken. Men wil zo snel mogelijk waar voor zijn geld, dus hoe sneller je kan leveren, hoe groter de kans zal zijn dat de consumenten tot herhaalaankopen overgaat bij uw bedrijf. - Creëer correcte verwachtingen maar probeer ze steeds te overtreffen
Communiceer beter een iets langere levertermijn dan nodig is en los die dan veel vroeger in . Dit zal nog zo een positieve ervaring met zich meebrengen voor de consument.