Naast het aanbieden van een goede levering zijn de registratie en herhaalaankopen ook een beïnvloedende factor om de klantentrouw van je bestaande klanten te verhogen.
- Personalisatie
Leer je klant kennen zodat je hem of haar producten kan aanbieden die voldoen aan de individuele voorkeuren en afhankelijk van de koopgeschiedenis van de klant. - Overtuig klanten om zich te registreren
De registratiedrempel is meestal hoog, maar wanneer het toch lukt om de klant te overtuigen zich te registreren kunnen er grote voordelen ontstaan in de klantenbinding. Je kan speciale aanbiedingen leveren. Een herhaalaankoop verloopt eenvoudiger doordat er reeds een leverings- en betaalgeschiedenis is. - De klanten gemakkelijker laten overgaan tot een herhaalaankoop
Amazon zorgt er bijvoorbeeld voor dat klanten aan de hand van een gebruikersnaam en een paswoord een aankoop kunnen doen zonder nogmaals hun creditkaartgegevens in te vullen. Dit natuurlijk enkel wanneer er een vorige aankoop heeft plaats gevonden. Dit zorgt ook voor veel gemak bij een mobiele aankoop op je smartphone. Alle gegevens worden onthouden in de geschiedenis. - Eenvoudig je paswoord en account kunnen ophalen
Als klanten voor een lange tijd geen aankopen meer hebben gedaan op je website wordt een paswoord al heel snel vergeten. Een nieuw paswoord aanvragen is in veel gevallen een echte barrière. Zorg er dus voor dat klanten in plaats van allerlei veiligheidsstappen moeten overlopen, gewoon met hetzelfde e-mailadres een nieuw paswoord kunnen aanmaken. - Retargeting via display ads
Retargeting zal bij de meeste wel bekend zijn. Wanneer je meermaals een bepaalde website of bepaalde producten gezocht hebt, zal je op een andere website doorheen je internetgebruik advertenties krijgen over net die producten die je eerder al gezocht hebt. Dit aan de hand van je IP-adres of een cookie dat wordt vastgelegd. Een goed aanbod en op de juiste tijd kan klanten toch overtuigen om de producten aan te kopen waar ze eerder al naar gezocht hebben.