• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
ESC BV

ESC BV

Our IT empowers your business

  • Oplossingen
    • Applicaties
      • Collaboration
      • Boekhouding
      • ERP
      • CRM
      • Rapportering
      • Document Management
      • Apps
    • Modern Workplace
      • Security
      • Datacenter
      • Netwerken
      • Hardware
      • Telefonie
      • Digitale receptie
    • E-business
      • Sana Commerce Cloud voor Dynamics 365
      • Natch E-business Platforms
      • Perfion PIM
      • Custom Solutions
      • Digitale strategie
      • Digital Performance begeleiding
  • Services
    • Managed Services
    • Helpdesk en support
    • Opleidingen
    • Consultancy en projecten
    • Audit
  • Sectoren
  • Jobs
    • Werken bij ESC
    • Vacatures
  • Bedrijf
    • Nieuws
    • Events
    • Over ESC
    • Partners
    • Contact
Support

omnichannel B2B e-commerce case: Deschacht

Deschacht is de specialist in riolering & afvoer, dak, gevel & isolatie en folies. Met ruim 100mio EUR omzet is Deschacht een toonaangevende partner voor de bouwsector. 
Naast tien filialen verspreid doorheen het land, is het bedrijf sterk online aanwezig met een ruim aanbod aan digitale services. Dichtbij de vakman is net daarom geen uitgehold begrip bij Deschacht.

Deschacht

Het succesverhaal van Deschacht

Samen met Natch maakt Deschacht elk jaar een digitaal actieplan aan, gebaseerd op klantverwachtingen én in lijn met de bedrijfsdoelen. Dat betekent bewust verder kijken dan online verkoop, maar voortdurend inspelen op gemakkelijker dagelijks samenwerken, meer transparante informatieverstrekking en eenvoudige klantprocessen.

40%

Toename online orders in 2020

10

Filialen, met de webshop als 11e digitaal filiaal

+18,000

Productreferenties online

14,000

Online transacties jaarlijks

12

Jaar samenwerking

€40,000

Grootste online order

Deschacht

Het pad naar succes

Deschacht werkte unieke functionaliteiten uit in het platform: ondersteuning voor meerdere winkelmandjes (type werken, projecten), eenvoudig en snel scannen via de mobiele telefoon, upload van BIM-bestanden, favorieten, rechten voor goedkeuren van orders door aankoop/procurement en een volwaardig digitaal dossier van offerte tot creditnota.  Slimme algoritmes sporen de klant aan tot beter en slimmer inkopen zodat bouwprojecten goed voorbereid kunnen aangevat worden.

Een set aan webservices van Deschacht maakt het mogelijk om het e-commerceplatform te connecteren met het ERP van de klant, waardoor intensieve relaties ook digitaal worden vertaald.

De aanpak bij Deschacht

1

  • Strategy
  • KPI definitie
  • Functioneel jaarplan
  • Vast projectteam

2

  • Agile development
  • Multistore concept
  • SDP ERP-integratie
  • Akeneo PIM
  • Configurator Skylux
  • Configurator Velux

3

  • Incentive acties
  • Offline communicatie
  • 1% korting online
  • Marketing support

“E-commerce is 100% strategisch geworden: het ligt volledig in lijn van onze sterktes om dicht bij onze klant te zijn en topservice te leveren. Natch is hiervoor een gewaardeerde partner.”

Verfaellie – Gedelegeerd bestuurder

Til je bedrijf naar een hoger niveau

Weerhouden je bestaande IT-systemen je van groeien? Zet vandaag de eerste stap.

Aan de slag

Footer

Contacteer ons

  • info@esc.be
  • +32 (0)9 329 93 06
  • Support pagina
  • Stuur ons een bericht
  • Oplossingen
  • Applicaties
  • Modern Workplace
  • Services
  • Sectoren
  • Jobs

Top reads

  • Waarom je een Marketing Automation-traject goed moet voorbereiden
  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • linkedin
  • youtube

©1999 - 2022 Alle rechten voorbehouden aan ESC BV. Algemene voorwaarden

ESC BV maakt gebruik van cookies om je surfervaring zo goed mogelijk te maken. Als je doorgaat met het gebruiken van deze website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.AkkoordCookie policy