Deschacht is de specialist in riolering & afvoer, dak, gevel & isolatie en folies. Met ruim 100mio EUR omzet is Deschacht een toonaangevende partner voor de bouwsector.
Naast tien filialen verspreid doorheen het land, is het bedrijf sterk online aanwezig met een ruim aanbod aan digitale services. Dichtbij de vakman is net daarom geen uitgehold begrip bij Deschacht.
Het succesverhaal van Deschacht
Samen met Natch maakt Deschacht elk jaar een digitaal actieplan aan, gebaseerd op klantverwachtingen én in lijn met de bedrijfsdoelen. Dat betekent bewust verder kijken dan online verkoop, maar voortdurend inspelen op gemakkelijker dagelijks samenwerken, meer transparante informatieverstrekking en eenvoudige klantprocessen.
40%
Toename online orders in 2020
10
Filialen, met de webshop als 11e digitaal filiaal
+18,000
Productreferenties online
14,000
Online transacties jaarlijks
12
Jaar samenwerking
€40,000
Grootste online order
Het pad naar succes
Deschacht werkte unieke functionaliteiten uit in het platform: ondersteuning voor meerdere winkelmandjes (type werken, projecten), eenvoudig en snel scannen via de mobiele telefoon, upload van BIM-bestanden, favorieten, rechten voor goedkeuren van orders door aankoop/procurement en een volwaardig digitaal dossier van offerte tot creditnota. Slimme algoritmes sporen de klant aan tot beter en slimmer inkopen zodat bouwprojecten goed voorbereid kunnen aangevat worden.
Een set aan webservices van Deschacht maakt het mogelijk om het e-commerceplatform te connecteren met het ERP van de klant, waardoor intensieve relaties ook digitaal worden vertaald.
De aanpak bij Deschacht
1
- Strategy
- KPI definitie
- Functioneel jaarplan
- Vast projectteam
2
- Agile development
- Multistore concept
- SDP ERP-integratie
- Akeneo PIM
- Configurator Skylux
- Configurator Velux
3
- Incentive acties
- Offline communicatie
- 1% korting online
- Marketing support