Met content laat je Google jouw pagina’s écht begrijpen
Met hoge posities in de organische zoekresultaten zorg je ervoor dat jouw doelgroep jou online weet te vinden. En die posities behaal je door jouw website gericht te optimaliseren voor belangrijke zoekwoorden. Een essentieel onderdeel van deze optimalisaties is de content: de visuele en tekstuele inhoud van je webpagina’s, van paginatitels tot headers. Dit noemen we SEO-content.
Door de juiste zoekwoorden en thema’s in de juiste frequentie te verwerken in je content, begrijpt de zoekmachine waar je pagina over gaat en voor welke keywords je pagina in aanmerking komt om te ranken. Vervolgens is het zaak om de content uniek en waardevol te maken voor gebruikers. Hiermee onderscheid je je van de massa aan SEO-geoptimaliseerde teksten online en ben je één stap dichter bij een toppositie en klik.

Een goede tekst voor de zoekmachine én gebruiker
Sterke SEO-content begint bij een grondig zoekwoordenonderzoek. Welke woorden móéten op de pagina voorkomen, en welke laat je best achterwege om interne concurrentie met andere pagina’s te voorkomen? Optimaliseren is een delicate zaak. Te veel keywords en Google beschouwt jouw werk als spammy, te weinig zoekwoorden en de zoekmachine begrijpt de inhoud van je pagina niet goed.
Content schrijven voor zoekmachineoptimalisatie is een vak apart. Onze specialisten combineren technische knowhow van SEO met creatieve schrijfvaardigheid om pakkende teksten te schrijven die door zowel de zoekmachine als jouw bezoekers op waarde geschat worden. Pak je het schrijven liever zelf op? Met behulp van concrete SEO-contentadviezen zorgen we er samen voor dat jouw content optimaal is ingesteld voor Google.
Haal jij het meeste uit jouw website?
Om bezoekers te trekken moet jouw site goed zichtbaar zijn in Google, maar om zo’n toppositie te bemachtigen is zoekmachineoptimalisatie een must. Met een SEO-audit krijg je meteen alle verbeterpunten om het maximale eruit te halen!
Meer leren over e-commerce en websites? Lees deze artikels!

Een e-commerce product wizard begeleidt je klant naar het ideale artikel voor zijn context
Als bedrijf wil je jouw klant niet zomaar het eerste het beste product verkopen. Met een E-commerce product wizard biedt…

Zorg met deze 3 features dat je e-commerce volgend jaar niet verouderd is
Als je de afgelopen 2 jaar je e-commerce niet onder handen hebt genomen, heb je 10 jaar achterstand opgelopen. Stilstaan…