De bouwstenen voor de beste zoekmachineoptimalisatie
Linkbuilding
Geef jouw domeinautoriteit een duwtje in de rugZoekwoordenonderzoek
Richt jouw optimalisaties op de juiste zoekwoordenSEO-optimalisatie, de digitale succesformule
Wat is de formule voor een succesvolle webshop? Een toppositie in Google = grotere zichtbaarheid + grotere naamsbekendheid = meer bezoekers = meer conversies. Ben je net begonnen met jouw webshop, of ben je al een tijdje bezig met e-business maar komt je website maar niet echt van de grond? Dan helpt SEO om hogerop te komen in de organische zoekresultaten en zo relevante bezoekers naar je webshop te trekken.
Zoom in op de oplossingen voor Search Engine Optimization!
De juiste aanpak voor de juiste problemen.
Wat is SEO?
SEO is kort voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Door te optimaliseren voor SEO stel je je site zo in dat deze begrijpelijk is voor Google. Pas als de zoekmachine je website efficiënt kan uitlezen, kan hij hem op waarde schatten en belonen met organische topposities – essentieel voor jouw online zichtbaarheid tussen de vele concurrenten.
Level up your e-business: 3 lunchwebinars
Kenniscentrum
Webinar: demo Sana Commerce
E-commerce geïntegreerd met Dynamics 365.
Kenniscentrum
Webinar: demo Propeller
Bied elke doelgroep een unieke e-commerce ervaring.
Kenniscentrum
Webinar: demo PimLayer
Voed al je verkoopskanalen vanuit een centrale product-info bron.
Haal jij het meeste uit jouw website?
Om bezoekers te trekken moet jouw site goed zichtbaar zijn in Google, maar om zo’n toppositie te bemachtigen is zoekmachineoptimalisatie een must. Met een SEO-audit krijg je meteen alle verbeterpunten om het maximale eruit te halen!
Ondersteuning bij alle 3 fundamenten van SEO-optimalisatie
Search Engine Optimization bestaat uit 3 pijlers die samen de basis van een sterke SEO-strategie vormen: content, autoriteit en techniek. Voor de beste prestaties moet aan alle voorwaarden voldaan worden.
⚙️Techniek
Een goede website ziet er niet alleen aan de buitenkant mooi uit, maar ook in de back-end. Technische problemen aan de achterkant belemmeren de prestaties aan de voorkant. Eén van de voorwaarden voor het behalen van topposities is daarom dat jouw website technisch in helemaal orde en gebruikersvriendelijk is.
💻Content
Hoe weet Google voor welke zoekopdrachten jouw website getoond moet worden? Dit bepaalt de zoekmachine aan de hand van zoekwoorden (keywords) in de content. Door relevante zoekwoorden in de juiste dichtheid en op de juiste plekken op de pagina te verwerken, begrijpt Google wat het onderwerp van elke pagina is en voor welke zoektermen je website hoog in de zoekresultaten vertoond wordt. Met behulp van een zoekwoordenonderzoek stel je vast wat de keywords zijn die op jouw business aansluiten, zodat je vervolgens de content kunt insteken op deze zoekwoorden.
📈Autoriteit
Aan de hand van domeinautoriteit bepaalt de zoekmachine hoezeer jouw site door het digitale publiek op waarde geschat wordt. In de logica van Google: een linkje naar jouw website vanaf een andere website = een externe blijk van waardering = meer autoriteit binnen jouw vakgebied. Domeinautoriteit is daarom een complexe optelsom van de externe links (backlinks) die naar jouw webshop leiden en kan worden opgebouwd met behulp van linkbuilding.
Data + tooling + expertise = succes. Zó optimaliseren wij voor search
Big data
Wij hebben beschikking tot een enorme poel aan historische data die sinds 2003 dagelijks wordt verzameld en verwerkt. Deze combinatie van big data plus de juiste technologieën geeft ons waardevolle inzichten in het verleden en in de huidige markt, die wij gebruiken om een gerichte SEO-strategie voor jouw e-commerce en branche op te zetten.
Technologie
Onze consulenten hebben toegang tot unieke in-house technologieën waarin een breed aanbod aan SEO-analyses kan worden gedraaid. Hiermee brengen wij snel en overzichtelijk in kaart waar de kansen liggen en wat de effecten waren van eerdere optimalisaties.
Ervaren SEO-consultants
Google is altijd in beweging, en SEO daarom ook. Wij werken met een team van ervaren en gedreven SEO-specialisten dat zich dagelijks bezighoudt met de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied, van algoritme-updates tot AI. De specialisten denken mee met jouw website, je doelen en je bedrijf, zodat er een effectieve SEO-strategie kan worden opgesteld die rust op de 3 pijlers van Search Engine Optimization: content, autoriteit en techniek.
De inhouse tooling is breed inzetbaar op het gebied van onder meer:
Meer verkeer dankzij datagedreven SEO-optimalisaties
Ready for your next level?
Ben je klaar voor de volgende stap in jouw digitale groei? Door je website te optimaliseren voor Google zorg jij ervoor dat jouw doelgroep je vindt. Van monitoring tot technische SEO-audits of Share of Voice-analyses voor unieke marktinzichten. Om jou te ondersteunen in zoekmachineoptimalisatie bieden we verschillende analyses en diensten aan. Neem contact met ons op en vraag ons vrijblijvend naar alle mogelijkheden.